בשמונה השנים האחרונות הולך המוזיקאי דודו טסה (41) יד ביד עם המשורר אלי אליהו (49). הפרויקט האחרון שלהם הוא "איגרת אל הילדים": ספר שירים חדש פרי עטו של אליהו (הוצאת עם עובד), פלוס אלבום חדש של טסה, שהלחין מבחר משירי הספר. מאז האלבום "סחרחורת" (2012) שבו כתבו אליהו וטסה את "יש בינינו בית" ו"עם חלומות כאלה", נוצר גם האלבום "עיר ובהלות" (2014), הקרוי על שם ספרו של אליהו.



האזנה מעמיקה ל"איגרת אל הילדים" מציפה את האוזן בשירה מולחנת במיטבה. אם תרצו, שפה חדשה. "חיפשתי פעם רעיון לשיר", נזכר טסה, "ואלי שלח לי את 'אם באהבה מדובר'. אמרתי לעצמי: וואו, והחיבור בינינו קרה כל כך מהר, עד שמצאתי את עצמי שואל אותו: 'יש לך עוד טקסט?'".





"איגרת אל הילדים" משלב נגיעות אלקטרוניות עם סאונד חם של כלי נשיפה, תופים וכלי מיתר. התוצאה היא סאונד עמוק וציורי. הוא מצליף ברגשות ונוגע בנפש ביד מלטפת, חפה מגינונים מיותרים, אך מלווה בכלי מיתר ובמילים הנוקבות של אליהו. נראה כי השניים - האמן המיטיב להתבטא במילים חדות עד כאב, והאמן המבצע המעניק להן קול ומנגינה - נועדו זה לזה, ונוצרה כאן סימביוזה מופלאה וטהורה.



"החיבור הזה בין שירה ומוזיקה היא שמחה וזכות גדולה עבורי", אומר אליהו ומוסיף: "החיבור של שירה ומוזיקה נטוע בתשתית המוגדרת בלבי של 'מהי שירה?'. על אחת כמה וכמה כשמדובר בדודו, שמביא את כל הכישרון המוזיקלי שלו ורגישותו הרבה למילים. היכולת שלו לרדת לרבדים העמוקים יותר של השיר ולתת לו ביטוי קולי ומוזיקלי מולידה יצירה נוספת. מעניין אותי לראות מה קורה ליצירות שלי כשדודו מלחין, מעבד ונוגע בהן, כשהוא בא ומספר את הסיפור שלי".



את יציאת האלבום מלווה אסופת איורים מאת שריאל קסלסי, המעטרים את חזית עטיפות הספר והאלבום. האלבום החדש יצא במהדורת ויניל, ויהיה אפשר להשיגו גם במארז מיוחד עם ספרו של אליהו, שיימכר בנפרד גם בפלטפורמות הדיגיטליות.