לפני 15 שנה התגלגל חייל צעיר, חמוש בכיפה וגיטרה, לאודישנים של "כוכב נולד" הראשון, והצליח, בקול מלטף ובביישנות סולידית, להעפיל לגמר ולקטוף את המקום השלישי והמכובד שסידר לו, חוץ מפרסום מטאורי, גם הקלטת שיר אחד בחברת NMC. השיר, "יום ועוד יומיים", זכה להצלחה מסחררת עד כדי כך שזכה בתואר שיר השנה והעניק לשי גבסו את תואר זמר השנה.



מאז הספיק גבסו להוציא ארבעה אלבומים מצליחים, להתרחק מאור הזרקורים ולהתמקד ביצירתו ובעיצוב וגיבוש אישיותו המוזיקלית. למרות המרחק שתפס, גבסו לא הפסיק לעניין את התקשורת, שעקבה אחרי נישואיו וגירושיו בתוך שנתיים מהגר אנוש, תהליך חזרתו בשאלה והשמועות שנפוצו על נטיותיו המיניות. "אין צורך להגדיר נטיות מיניות", הודף גבסו שוב, "אני מבין את הצורך של כולנו בהגדרות, אבל זה לא קולע, ואני לא מגדיר את זה בשום צורה".





מחרתיים ישיק גבסו בהופעה, במסגרת שבוע האופנה, את הקליפ לשירו "All In My Hand" שיצא בשבוע שעבר, סינגל שני מתוך מיני־אלבום שלו באנגלית. בהאזנה חוזרת ונשנית לשיר החדש, קל להבחין כי מדובר בגבסו אחר, חדש ושונה מגבסו המוכר עד כה.



"כל הזמן אני משתנה, אפילו בין הצהריים לערב", מסביר גבסו מדוע. "כל מסע היצירה שלי טומן בחובו תוספות חדשות וחוויות שמעצבות אותי כיוצר וכאדם. אני לא חושב שמבחינת הפנימיות שלי אני מתקיים באותה מציאות שהייתי בה לפני כמה שנים, וזה חלק נגזר מהתהליך שאני עובר גם ביצירה שלי".



מה גרם לך לשיר פתאום באנגלית?


"אני מרגיש, באופן מוזר, שזה מאוד טבעי לי ונוסך בי אושר ענק. השפה והמנגינות שאפשר לכתוב בשפה הזו גרמו לי להרגיש ילד ולעשות דברים שאני אוהב".



זו לא קריצה לקריירה בינלאומית?
"כל דבר שאנחנו עושים, אנחנו רוצים לעשות אותו הכי טוב ולהגיע איתו לכמה שיותר אנשים. מובן שחלק מכל העניין הוא המחשבה להגיע לכל העולם ולהוכיח שמוזיקה טובה היא מוזיקה טובה. זה נראה לי מסלול הרבה יותר מעניין".




במקביל לצאת המיני־אלבום החדש, משיק גבסו את שיריו במחזה אופנתי חדש ופורץ דרך בשם "קוטור קולטור", שאותו הגה עם מעצב האופנה מעוז דהן. "היה לי רעיון לסוג של תצוגת אופנה דרך שירי האלבום החדש", מספר גבסו. "פניתי לחברי מעוז, שהתלהב מהרעיון, ויחד הגענו למוטי רייף. להפתעתי כולם מאד אהבו את הרעיון המופשט שלי לתצוגת אופנה של המוח, וזה נראה לי מדהים להעביר מוזיקה דרך דברים אבסטרקטיים כמו תצוגת אופנה. זה חלום מאוד גדול שפשוט התגשם ברגע".

בנוסף הצטרף גבסו לאחרונה לצוות שחקני ההצגה "עקומים", שתעלה בסוף החודש ב"הבימה", ומגוללת את סיפור אהבתם של שני גברים בשואה. בהצגה, יגלם את גרטה הטרנסווסטיט. "כשאני מגלם דמות, אני דואג שלא יישאר שום דבר משי האמיתי ונכנס לדמות בצורה טוטאלית, גם באינטימיות שלה, והרצון לייצר משהו חדש מאוד מאתגר אותי ומרגש אותי", הוא אומר.

עד כמה התהליכים שעברת השפיעו על יצירתך?
"המון. היצירה היא היומן לנפש שלי".

היום, אם היית בראשית הדרך, היית הולך לתוכנית כמו "הכוכב הבא לאירוויזיון"?
"בטח, איזו שאלה?".