שחקן חדש: שירות הזרמת המוזיקה ספוטיפיי (Spotify) הושק היום (שני) בישראל. השירות שהחל לפעול לראשונה בשנת 2008, מכיל למעלה מ-159 מיליון משתמשים, 71 מיליון מנויים, ו-35 מיליון שירים שמעתה יהיו זמינים גם למשתמשים המקומיים. בשלב ראשון הקהל בארץ יוכל לשמוע מלבד המוזיקה בינלאומית שכבר קיימת במערכת, 22 פלייליסטים של מוזיקה ישראלית, בנוסף אליהם ישנו שיתוף פעולה עם גלגלצ המספק פלייליסטים נוספים. 

המנהלת האזורית שאחראית על מזרח ומרכז אירופה, ורוניקה דיקאטו, הסבירה כיצד השירות עובד: "התוכנה בעצם לומדת על המשתמש באמצעות השירים שהוא אוהב ויודעת להציע לו שירים מתאימים". לדבריה, ככל שיהיה יותר מידע כל ההמלצות יהיו מדויקות יותר. "יש כאלה שצוחקים שהאפליקציה מכירה אותם יותר טוב מעצמם. ישנן רשימות השמעה יומיות המכילות שירים שאתה מכיר ביחד עם כאלה שלא".

הנציגה ציינה כי ישנן מספר אפשרויות שדרכן המשתמש יכול לשתף את השירים האהובים עליו. "אפשר לשתף את הפלייליסטים והשירים שאתה אוהב בווטסאפ, במסנג'ר של פייסבוק, ובהודעות סמס", סיפרה. "אפשר גם לעקוב אחרי חברים, מוזיקאים ומובילי דעת קהל שונים". דיקאטו ציינה כי "ישנו שיתוף פעולה עם אפליקציית 'וויז' המאפשר הפעלת מוזיקה מתוך הניווט, הניגון תומך גם בקונסולת 'אקסבוקס' ובטלוויזיות חכמות שונות".

"השירות יושק בתור התחלה באנגלית", ציינה הנציגה, "אנחנו עובדים בימים אלה על תרגום לעברית - רצינו לעלות כמה שיותר מהר בישראל".



כמה זה עולה?
"קיימת גרסת חינם הכוללת גישה לכל השירים שקיימים, מבלי שיהיה ניתן לבחור סוג של רשימת השמעה. בנוסף, בגרסת החינם משולבות מודעות וניתן לדלג על שירים עד שש פעמים באותה השעה. גרסת פרימיום נטולת מודעות תאפשר האזנה באיכות גבוהה, השירות יעלה 19.90 לחודש ובאמצעותו ניתן יהיה לנגן את המוזיקה מבלי להזדקק לחיבור לרשת. המשתמשים החדשים יקבלו 30 ימי לניסיון בחינם בגרסת הפרימיום".

"אנחנו עובדים עם אמנים ישראלים על קמפיין רחב שנשיק בישראל בשבועות הקרובים", הוסיפה דיקאטו ל"מעריב אונליין". "הקמפיין יתמקד בדרכים למצוא ולגלות מוזיקה חדשה דרך שירות 'ספוטיפיי'".

האם מתוכנן שיתוף פעולה נוסף עם אמנים ישראלים מלבד הקמפיין הדיגיטלי? מופעים בלייב?
"זה משהו שאנחנו עושים בכל שוק אליו אנחנו נכנסים. אולי ייקח לנו קצת זמן, אבל בהרבה מדינות אנחנו עושים שיתופי פעולה שכוללים סשן-לייב עם אמנים מקומיים. אנחנו מקווים לעשות את זה כשלב שני של ההשקה".

איך הפלטפורמה יכולה לעזור לאמנים עצמאיים?
"אנחנו רוצים לעבוד עם אמנים עצמאיים, ורוצים לחשוף את העבודה שלהם לקהל הרחב, גם אם הם לא חתומה בחברת תקליטים גודלה. אם אתם אמנים עצמאיים אתם יכולים לעבוד עם הסוכנים המקומיים שלנו, וזה יעזור לכם לפתוח את המשתמש שלכם בספוטיפיי והיחשף ל-159 מיליון משתמשים".