"שמחה נכנסת/ עמוסת חלומות/ העצב חודר לעצמות/ אהבה גדולה בינינו/ גם תהום/ ככה זה יהיה תמיד/ וככה זה היום". המילים הללו מ"אהבה גדולה", שירה החדש של יעל נחשון - בקולה המלטף והגא'זיסטי - מצליחות לפרוט על נימי הנפש העמוקים. נחשון, בכישרונה למזג היטב בין טקסט לירי מטפורי ללחן בלוזי מכשף, מעבירה היטב את התקופה הלא פשוטה - אך המחשלת - שעברה עליה בשנים האחרונות.



"בפרק הזמן בין אלבומי הקודם לאלבום הקרוב, הספקתי ללדת ילד שני וקסום, לעבור שישה ניתוחים וכימותרפיה", מספרת נחשון בנונשלנטיות, "לחוות קשיים נפשיים ששיתקו אותי, לקחת את עצמי בידיים, לחזור למוזיקה ולכתיבה, לעבור עם בעלי ושני ילדיי לברלין, להתאקלם במקום חדש, ללמוד גרמנית, להקליט אלבום, להרים סלון תרבות פעיל ומצליח והופעה חדשה שלי כאן, בברלין".



כשאנחנו מדברים על החיים בברלין, מוסיפה נחשון להיפתח ולספר על מחלת הסרטן שתקפה אותה באמצע החיים. "האמת היא שבעלי רצה שנעבור לברלין כמה שנים קודם לכן, אבל תמיד הרגשתי שאני באמצע העשייה ואני לא רוצה לעצור", היא מספרת. "אבל אז החיים נעצרו מעצמם עם המחלה שלי. הרגשנו שזאת ההזדמנות שלנו לעשות ניסיון ולפתוח דף חדש, ואולי לגלות את עצמנו קצת. באופן די מפתיע, זה בדיוק מה שקרה. די מהר בנינו כאן לעצמנו חיים שאנחנו מאוד אוהבים".





יש מחשבות לחזור לארץ?
"כרגע זה לא במחשבות לעתיד הקרוב. עם זאת, ברור לי שהייתי רוצה לחזור בסופו של דבר. הישראליות זה דבר מאוד חזק".



נחשון, הנשואה לבמאי אהרון לוין (בנו של המחזאי חנוך לוין), שאותו היא מכנה "האהבה הגדולה שלי", ואם לשניים, פרצה לראשונה לתודעה ב־2008 כשהוציאה את אלבום הבכורה שלה "פנייך", שהציג אותה כמוזיקאית "מלומדת" (בוגרת אוניברסיטת המוזיקה "הניו סקול" הנחשבת בניו יורק) ולבת טיפוחיו של יוני רכטר, שהפך חלק בלתי נפרד מחייה המקצועיים.



לאורך השנים הוציאה שלושה אלבומים שזכו לחיבוק הקהל, אך עם זאת, נדמה שהפריצה המיוחלת של נחשון טרם הגיעה. "זאת נקודה רגישה", היא מתוודה. "אין לי תשובה נחרצת לסיבה שזה ככה. היו רגעים שחשבתי שזה מפני שאני לא מספיק טובה, אבל היום אני יודעת שזה לא העניין; אולי להפך".





השיר החדש, "אהבה גדולה", המושמע בימים אלו מעל גלי האתר, הוקלט באופן טרנס־אטלנטי בקו ישראל־גרמניה־ארצות הברית. "כתבתי את השיר בברלין", היא משחזרת. "יומיים אחר כך באו לבקר אותי שני חברים טובים מהארץ, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת. זה נראה לי בזבוז נוראי שהם איתי בברלין ואנחנו לא מנגנים יחד, אז קבעתי לנו אולפן מהרגע להרגע ונכנסנו להקליט את השיר החדש. בהמשך שלחתי את השיר לארץ וביקשתי מאיתמר גרוס שיקליט לי פסנתר יפה, כמו שהוא יודע. השיר עבר לעוזי פיינרמן, שהקליט אצלו בבית גיטרות ומנדולינה. בסוף התהליך באתי לארץ לביקור קצר, ישבתי אצל לני בן בשט ביפו, וכשהשיר היה מוכן, שלחנו את השיר לארצות הברית למאסטרינג".



"אהבה גדולה" יכלל באלבום החדש של נחשון ("תעצמי את העיניים") שעתיד לצאת בחודשים הקרובים. "כל שירי האלבום עוסקים בסיפור ההתמודדות שלי בשנים האחרונות עם המחלה, וכל מה שכרוך בהיותי אמא, אישה, זמרת ויוצרת, תוך כדי ההתמודדות הזו", היא מספרת. "זאת טראומה שאני עד היום מנסה לעכל"