הזמר אפרים שמיר עורר סערה בסוף השבוע לאחר שתקף את גרסת הכיסוי שביצעה שרית חדד לקראת חגיגות ה-70 לעצמאות ישראל, לשיר של להקת כוורת 'נתתי לה חיי' וכינה את הביצוע "דאעש עם שיר". הזמר והיוצר אביהו מדינה הגיב הבוקר (ראשון) ב-103FM לדבריו של שמיר: "מדובר בשיר מעולה שגרסת הכיסוי שלו גם היא יפה מאוד. שיר זה עניין של טעם, מדובר בשני זמרים ואני שומע בדבריו קנאה ולא חוכמה. היה לנו את טומי לפיד בממשלה שנהג לומר ששירה ים תיכונית היא מגעילה וששיריו של עמיר בניון הם זוועה - אז מה. אפרים שמיר פשוט לא איש חכם במיוחד".

כשנשאל מדוע שרת התרבות בחרה להגיב לדבריו של אפרים שמיר ושוב לשלוף את השד העדתי מהבקבוק השיב: "היה מוטב אילו היא הייתה נותנת לדבריו לחלוף. לאפרים שמיר מותר להביע את דעתו. הבעיה היא שישנם הרבה מאוד אנשים כמו אפרים שמיר שהסגנון המזרחי לא לטעמם ומדירים אותנו. ראה את רשימות הפלייליסט, הלוואי והיו עוד שירים מזרחיים. רק לפני עשרה ימים הוצאתי שיר חדש ונפלא שלא הושמע בכל התחנות הממלכתיות. זה אומר שישנם הרבה אנשים כמו אפרים שמיר שמסננים אותנו".


אביהו מדינה. צילום: יח"צ
אביהו מדינה. צילום: יח"צ


 

 לאחר מכן שוחחה אילה חסון בתוכניתה עם הפזמונאי יוסי גיספן שהתייחס גם כן לדבריו של אפרים שמיר וכינה אותו אידיוט וגזען: "הביצוע של השיר היה יפה. אני מציע לאפרים שמיר שלא יבקר מוזיקה כי הוא בעצמו יוצר. אני קורא לו להפסיק להביך את היצירה המפוארת שלו מהעבר. גם אני נפלתי פעם למלכודות שהוא הניח בעמודי הפייסבוק שלו ומצאתי את עצמי מתווכח עם אדם חשוך וגזען שכל מי שלא נראה כמותו הוא הערבי החדש. מי אתה אפרים שמיר? היית יוצר מדהים וכיום אתה לא יכול לסבול את עצמך כי אתה נראה כמו בהמה ונשמע כמו אידיוט וגזען שתוקף את כל מי שמסביב. הוא אוהב רק את עצמו ושונא את כל השאר. אפרים שמיר- תתבייש לך, אתה מבייש את הלהקה בה כיכבת, זה פשוט מביך".


"לא כולם צריכים להיות כמוך", הוסיף גיספן. "אם כולם היו נראים כמוך הם היו נראים שמנים, זקנים ומכוערים. מבין האמנים שאני מכיר הוא היחיד שקרוב לאג'נדה של פרופסור אמיר חצרוני. אלו אנשים שאני לא מתעסק איתם כי הם יוצרים פרובוקציות במטרה לקבל יחס. למה עליו לירות חצים מורעלים בעם שחי עמו וחושב אחרת ממנו? יכול להיות שהוא לא מתחבר למוזיקה הים תיכונית ששמה את ידה על המוזיקה אליה הוא קשור כל כך ויכול להיות שהוא לא מתחבר למזרחים שחיים כאן בארץ יחד עמו. אני רוצה למסור לו שהמשפחה שלי הייתה בארץ לפניו, עוד לפני שהקימו את המדינה הזו ומי הוא שינסה לסלק אותי מהארץ? ביחס אליי הוא עולה חדש. נמאס לי מהגזענות הזו קיבינימט. מירי רגב השיבה לו בעדינות רבה ואני חושב שיש להשיב לו באותם המילים בהם הוא השתמש. שילמד לקבל ביקורת בחזרה במקום להתחבא מאחורי המקלדת. חצוף שכמותו, הוא לא מעל העם אלא רק יוצר לשעבר ולא מעבר".

עריכה: איתמר זיגלמן