דפנה, רווקה בת 29, בלי שום מחויבויות ובלי צל של מושג מה תעשה כשתהיה גדולה, מתקרבת בצעדי ענק לרגע שבו תחליף קידומת ל־30. עולמה הפנימי של דפנה מתהפך בעקבות תאונת דרכים שעברה סבתה. שם, במחלקה האורתופדית בבית החולים, מקבלת דפנה הזדמנות להבין מה היא הולכת לעשות עם חייה.



בעולם שבו היא מוקפת באקס נוירוטי מיתולוגי, החברות הכי טובות שמצאו את עצמן, אמא עם חיים לוהטים, אח תאום שחצן, פסיכולוג חתיך וסבתא עם אופי בריטי, יוצאת דפנה למסע חיפוש עצמי, או במילים אחרות – מגלה את ההתבגרות שלה.



דפנה היא גיבורת ספר ביכוריה של הזמרת־שחקנית־תסריטאית־עיתונאית־יוגיסטית שרי אלפי־ניסן, "כדאי שתשבי".



"מאז שהייתי ילדה קטנה, הכתיבה והיצירה הם חלק בלתי נפרד מחיי", מספרת אלפי. "הספר נולד מתוך אירוע מכונן ומחולל שאירע בחיי. לפני שלוש שנים, אמא שלי, סו אלפי, נפצעה בתאונת דרכים. היא חצתה את הרחוב במעבר חצייה ודרס אותה רכב. היא נפצעה בשתי הרגליים ושהתה בבית החולים זמן רב; ואחרי שיקום והחלמה חזרה לעצמה. בתקופה הזו, ביליתי איתה הרבה בבית החולים ובבית; ובתקופה הזו, ההומור תמיד הציל אותנו והתחלתי לכתוב במהלך הביקורים אצלה כל מיני דברים קטנים ולהקריא לה. בשלב מסוים, כשחזרנו לשגרה, החלטתי לא לתת לכתיבה הזאת לדעוך, ולספר את הסיפור של הדמות שנוצרה מאותם סיפורים קטנים, לפתח את הדמות ולספר את סיפורה שהוא כבר לא הסיפור שלי, ולאגד את זה לספר".



היום בלילה עם גורי אלפי. צילום מסך
היום בלילה עם גורי אלפי. צילום מסך



עד כמה דפנה דומה לך?
"אנחנו שונות מאוד ואני מחבבת אותה מאוד. אנחנו חברות טובות".



במרכז הספר, המסופר מבעד לעיניה של דפנה, סיפור שובה לב ומצחיק על משפחות לא מתפקדות וחלומות שמתנפצים ונבנים מחדש, חושפת אלפי את פן הסופרת, וכדבריה, מאוד אוהבת את הצד הזה.
"יש בכתיבת הספר סוג של פרידה ממשהו שהוא שלי", היא אומרת. "מצד שני, זוהי פרידה משמחת כי היא עוברת לקוראים. אני יכולה להגיד לך שאני אוהבת את העניין של לכתוב ספר, ובימים אלו אני עובדת על שני ספרים נוספים במקביל".



מי הקהל שאליו הספר מיועד?
"לא ייעדתי את הספר לקהל ספציפי. אני חושבת שהוא מספר קול פנימי שמלווה הרבה מאיתנו. בשבילי קהל היעד של הספר הוא אני. כתבתי ספר שרציתי לקרוא. כשהסתכלתי על מדף הספרים שלי, ראיתי שאין לי ספר כזה, ורציתי לקרוא כזה. לכן יצרתי אותו. בעצם, כתבתי את הספר לעצמי כקוראת".



שרי אלפי "כדאי שתשבי". עטיפה
שרי אלפי "כדאי שתשבי". עטיפה


לפני כשלוש שנים הוציאה אלפי את אלבום הבכורה שלה, "ימים חמים", שבמסגרתו חזרה לשורשיה העיראקיים, בשילוב סאונד אלקטרוני עדכני שאותו כינתה "אלקטרו־חפלה", שזכה להצלחה ולשבחים. "אני יכולה גם לגלות לך שבימים אלה אני עובדת על אלבום שני באותו סגנון, שיצא בקרוב מאוד, ובו אני מעמיקה עוד יותר בשורשיי העיראקיים", היא מספרת. "הפעם אני מפיקה אותו מוזיקלית עם אורי ויינשטוק, ואני מרגישה שבתוך האולפן עכשיו יש בי יותר תעוזה יצירתית".



אלפי, בתו של אייקון מספרי הסיפורים יוסי אלפי, ואחותו הצעירה של השחקן והקומיקאי גורי אלפי, מספרת כי למרות אילן היוחסין המשפחתי, לעיסוקם של אביה ואחיה אין השפעה ישירה על עיסוקה. "לבני המשפחה שלי, שהם יותר מוכרים לציבור, יש קודם כל נשמה ענקית ואני אוהבת אותם אהבה ענקית", היא אומרת. "אני לא מתייחסת אליהם בשל המקצוע שלהם, אלא בשל היותם בני אדם. הם תומכים בי ואני תומכת בהם, וברור שבבית שבו גדלתי תמיד הייתה חדוות יצירה וספגתי את האווירה הזו, אבל אני לא בחרתי בדרך הזו בשל בני המשפחה שלי, אלא מפני שרציתי לעשות זאת".



מה החלום הבא שלך?
"אני מרגישה שאני חיה את מה שאני רוצה, וכשיש לי חלומות, אני מגשימה אותם. אבל כמו שאומרים אצלנו, העיראקים: 'טפו־טפו־טפו, חמסה־חמסה־חמסה'".