אחרי שהיה נדמה שאין דבר שמפחיד את חברות להקת ה"פוסי ריוט", לא פוטין ולא הכלא הרוסי, נראה שלהגיע לישראל הן לא כל כך ממהרות: הלהקה הרוסית הפרובוקטיבית שהייתה אמורה להופיע בישראל ב-16 למאי השנה, הודיעה הבוקר (ראשון) בחשבון הטוויטר שלה כי היא מבטלת את הופעתה כאן, וטרם סיפקה הסבר לביטול.



"פוסי ריוט" שהוקמה במוסקבה ב-2011, היא להקת מחאה פמיניסטית רוסית, המנגנת מוזיקת פאנק ולא נרתעות מדבר, משלבת בין הופעות גרילה למיצגים אמנותיים פרובוקטיביים ששרפו את הרשת וזכו לכותרות ברחבי העולם.





על אף שבינתיים לא ברור אם הסיבה פוליטית או אחרת, המעריצים של הלהקה החלו להגיב לביטול בעמוד הטוויטר, חלקם מחו על הכניעה כביכול ללחצי ה-BDS ואחרים כעסו על הלהקה על כך ששקלה להופיע בישראל. "בכך שבחרתן להצטרף לחרם על ישראל איבדתן את כל הזכות המוסרית להלחם נגד העוולות המוסריות בחברה בה אתם חיות. בחרתן לקחת את הצד השנאה והקנאות", הגיב גולש אחד במחאה על הביטול. "למה שבכלל תשקלו להופיע שם מלכתחילה?", כתבה גולשת אחרת, "יפה, #חרם על ישראל, #שחררו את פלסטין", הגיב גולש אחר ששמח על הביטול.









הבנות סומנו כ"עושות צרות" על ידי המשטר ונכנסו לכלא הרוסי באשמת "חוליגניות", אחרי שהרימו מופע גרילה מחאתי בכנסייה אורתודוקסית, כמחאה על קשרים בין מנהיגי הכנסייה לנשיא הרוסי במהלך מערכת בחירות בה ניצח האחרון. משפטיהן גררו תגובות, תשומת לב וביקורות מכל רחבי העולם, והתערבות של קבוצות זכויות אדם שהתנגדה נחרצות לשפיטתן על זכותן להביע את דעתן.



בנות הלהקה אף צפו את זכייתו של טראמפ במירוץ לנשיאות ושבועיים לפני הבחירות הוציאו את הלהיט הביקורתי “Make America Great Again”, שמנבא הנחלה של ערכים דרך שיימינג ואלימות וזכה להצלחה בעולם.



על אף ביטול הופעתן במועדון הבארבי, שתיים מחברות להקת הפאנק-רוק תגענה לישראל ביוזמת פסטיבל הסופרים הבינלאומי במשכנות שאננים. הופעה של חברות ההרכב מאשה אליוקינה ואולגה בוריסובה, תתקיים ביום שלישי 8.5 באירוע הפתיחה של הפסטיבל תחת הכותרת "מרד הסופרים". אליוקינה, אשר ספרה "Riot Days" מתאר את תקופתה בכלא, תקיים גם שיחה עם חברת הכנסת מרב מיכאלי ביום חמישי 10.5 במשכנות שאננים במסגרת הפסטיבל.