"אני, ללא ספק, מרגיש שהקריירה שלי התפספסה", חתם היוצר והזמר אוהד חיטמן (41) את שיחתנו הראשונה, כששאלתי אותו את השאלה שרבים ממרואייניי מרגישים לא נעים כשאני שואל אותה: "האם אתה מרגיש פספוס בקריירה?".



"זו נשמעת תשובה די מפתיעה, אני יודע, אך ברור שהייתי חוזר אחורה ועושה דברים אחרת, אבל מצד שני זה כבר לא רלוונטי. הצלחתי במקומות שמעולם לא חשבתי שאצליח בהם, ולא הצלחתי במקומות שהייתי בטוח שאצליח בהם. אני גם לא משווה את עצמי לאחרים. אם הייתי יכול לחזור במנהרת הזמן לאותו נער בן 15 שיוצא מהארון, ובטוח שהחיים שלו ייראו שחורים ואבודים; ופתאום מוצא את עצמו בגיל 40 עם נישואים מאושרים שנמשכים כבר עשור ועם שני ילדים קטנים. אני מרגיש שניצחתי את המנגנון של לחשוב על צעדיי בעבר".





למעשה, לחיטמן יש הרבה סיבות לחייך בימים אלו. בארבע השנים האחרונות, "בילי שוורץ", מחזמר שהוא אחד מיוצריו, זוכה להצלחה מסחררת בארץ, וזיכה אותו בפרס יוצר בתחום המוזיקה בתיאטרון. "אנו חוגגים יותר מ־200 הצגות, ואני יכול לגלות לך שאנחנו במגעים מעבר לים, ועובדים על הדראפטים והפרזנטציות בחו"ל", הוא מוסיף.



במקביל, בקרוב יעלה "מושלמים", מחזמר חדש שעליו עבד בשנים האחרונות. גולת הכותרת היא יציאתו לאוויר של "רעידות", אלבומו החדש והרביעי במניין, בהפקתו המוזיקלית של ניר דנן (טונה, נצ'י נצ').




"עבדנו על האלבום במשך כשנתיים וחצי", הוא מספר. "השירים הושפעו ממצב החיים העכשוויים שלי, הזוגיות והאבהות. האלבום הוא המחזמר של החיים שלי כיום. באלבום הזה אתגרתי את עצמי מאוד. ההפקה המוזיקלית של ניר דנן, שבא בכלל מעולם ההיפ־הופ בעיקר, לא הייתה סטנדרטית וטבעית, למי שמכיר את היצירה שלי. זה היה לצאת מאזור הנוחיות הטבעי שלי, ואפשר לסכם שזה האלבום הכי לא קלישאתי שלי. זה גם האלבום הראשון מבין אלבומיי, שבו אני ממש לא מתנצל על התיאטרליות שלי, אלא מגיש נטו את עצמי האמיתי, בלי להתאמץ או לנסות להיות מישהו אחר".

עד כמה אתה מרגיש שהמשפחתיות השפיעה על היצירה שלך?
"במקצוע הזה אני חווה בעיקר כישלונות וחוסר הצלחה. אבל ברגע שאני רואה את בעלי והילדים, אני מקבל פרופורציות וסוג של איזון ושיווי משקל בין המקצוע שלי לבין החיים האישיים שלי. אני איש משפחה ואבא במשרה מלאה, וזה מה שבאמת נותן לי באלנס בחיים. אנחנו חוגגים השנה עשר שנות נישואים, שזה במונחים של גייז משהו כמו 70 שנה. דברים שפעם היו מציקים לי, היום כבר פחות מטרידים אותי. אני יודע שאולי אם הייתי יותר ממוקד, הייתי מתקדם יותר גבוה ויותר מהר. אני מתקדם בקריירה שלי לאט מאוד, אבל אני כל הזמן מתקדם". 



איך הרדיו מקבל את היצירות שלך?
"יש תחנות רדיו שפחות מחבקות אותי, ואני אומר את זה בלשון עדינה. היום אני מבין שיש כמה דרכים ליצור קהל. למשל, להופעותיי מגיעים אנשים שגילו אותי דרך 'בילי שוורץ', וגם דרך הרשתות החברתיות. זאת עוד דרך עבורי לצבור עוד קהל והיענות ליצירותיי, וזה מבורך".

איזה טיפ היית נותן ליוצרים צעירים?
"בדיוק מה שאני ממליץ לתלמידים שלי: תיכשלו, והרבה. אם אתה נכשל, אתה לומד לא להתאהב בהצלחה. אם נכשלת הרבה, זה אומר שניסית הרבה, ואז יש סיכוי שמשהו בסוף יצליח לך".

ב־7 במאי יתקיים בתיאטרון תמונע בתל אביב מופע השקת האלבום "רעידות"