20 שנה חלפו מאז יצא אלבום הסולו הראשון של מיכה שטרית "מסמרים ונוצות". שטרית יציין 30 שנות קריירת סולו בחגיגה של נגינה עם יוצרים משמעותיים שהיו שותפיו המוזיקליים לאורך השנים. בזאפה באמפי שוני ב 12 למאי יתארחו ברי סחרוף, יזהר אשדות והרכבו החדש של שטרית 'מוסטאנג', ובהיכל התרבות יארח שני שותפים מוזיקליים אגדיים.



ברי סחרוף ויזהר אשדות הפיקו יחד עם שטרית את אלבום הסולו הראשון שלו ואף הלחינו ביחד את שיר הנושא "מסמרים ונוצות". במהלכו כתב מיכה את מילות השיר "עיר של קיץ" לאלבום נגיעות של ברי, ומאוחר יותר את "מונסון". יזהר הפיק את אלבומו השני של מיכה "סנטיאגו דה קובה".





לעמיר בניון כתב שטרית את ״שמחות קטנות״ (יהללו), אותו ביצעו עמו, וכמו כן היה שותף לאלבומו הראשון "רק את". שיתוף הפעולה בין שלומי שבת למיכה שטרית הוליד את כמה משיריו היפים ביותר של שבת, בהם את הלהיט הגדול "בגלל הרוח" ושירים נוספים ואף ביצוע משותף לשיר "אוליה". שטרית מציג מופע להקה חדש בהפקה מוזיקלית של רע מוכיח, כשלצידו אליטת הנגנים בארץ: ז׳אן פול זימבריס בתופים, גיל סמטנה על הבס, רון בונקר על גיטרה, אלדד ציטרין על קלידים, ויועד ניר בצ'לו. 


עמיר בניון. צלם : אלדד רפאלי, יח"צ
עמיר בניון. צלם : אלדד רפאלי, יח"צ


"מסמרים ונוצות" היה יריית הפתיחה של קריירת הסולו של אחד מהאבות המייסדים של "החברים של נטאשה". את הדרך שהתחיל אז עם הטון המחוספס, הכתיבה הייחודית וטביעת האצבע המוזיקלית שהפכה לקול של תקופה, ריצף מיכה בשירים על-זמניים: "באביב", "טבריה", "מסמרים ונוצות" ו"אינתי עומרי".

שלומי שבת. צלם : דורון עדות
שלומי שבת. צלם : דורון עדות


20 שנה למסמרים ונוצות, מוצ"ש, 12/5, זאפה אמפי שוני. אורחים: ברי סחרוף, יזהר אשדות, מוסטאנג. פתיחת דלתות: 19:15, תחילת מופע: 21:00. כרטיסים: 149 ש"ח, כרטיס להופעה + ויניל: 219 ש"ח. יום רביעי, 30/5, היכל התרבות תל אביב