דיוקן עצמי שצייר ג'ון לנון נמכר השבוע ב-54 אלף דולרים. מה ששונה בציור הוא העובדה שלנון צייר את עצמו כהיטלר, ובתמונה הוא נראה עומד מאחורי פודיום ושולח את ידו קדימה – בדומה להצדעה הנאצית. לציור מלווה טקסט שנראה כאילו מגיע מכיוון הקהל – בו נכתב, הייל ג'ון, הייל ג'ון. עוד בציור של לנון – העיט שסימל את הרייך השלישי. את האיור יצר לנון כשהיה סטודנט בקולג' של ליברפול בסוף שנות ה-50 – כעשור לפני שכתב את “Give Peace A Chance”.


מארגן המכירה הודה כי אכן העובדה שלנון תיאר עצמו באיורים כהיטלר היא משונה מאוד, אך הוסיף כי איורים מקוריים של לנון נדירים מאוד ומבוקשים במיוחד. את הציור עצמו, לא ניתן למצוא ברשת בשלב זה.

"סרג'נט פפר". NMC, יונייטד הליקון
"סרג'נט פפר". NMC, יונייטד הליקון


למעשה, זו לא הפעם היחידה שלנון התייחס לדמותו של היטלר. בעטיפת האלבום Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, עטיפה שאף זכתה בפרסים, מוצגות המון דמויות כמו למשל אלברט איינשטיין, ג'יימס דין, מרלין מונרו ואחרים. לנון היה זה שהציע לשלב בין הדמויות גם את דמותו של היטלר. לצילומי העטיפה, כך חשף המעצב שלה לפני כעשור, הוכנה דמות מקרטון של הצורר הנאצי, שהייתה אמורה להשתלב בין הדמויות, אך לבסוף – זו לא נכנסה לתוך העטיפה. אז מה הסיפור של לנון עם היטלר? לא ברור, כנראה שרק אלוהים יודע…

נעלי ה-MOONWALK של מייקל ג'קסון - למכירה

כמה הייתם משלמים על זוג נעליים משומשות משנות ה-80? ואם היינו אומרים לכם שמדובר על הנעליים המשומשות של מייקל ג'קסון – בעזרתן ביצע את הליכת הירח המפורסמת שלו? 

זוג הנעליים המקורי יוצע בקרוב למכירה פומבית – לכבוד מה שהיה צריך להיות יום הולדתו ה-60 של ג'קסון שהלך לעולמו בשנת 2009. את הנעליים נעל הזמר לראשונה ב-1983, כשביצע את השיר ‘Billie Jean’ במהלך הופעה בלתי נשכחת.



 
מדובר על נעליים שחורות מבריקות, לא אופנתיות במיוחד, שיימכרו למרבה במחיר, יחד עם פריטים נוספים מהאוסף של ג'קסון. המכירה תתקיים ב-26 במאי, כך שאם חפצה נפשכם בנעליים של ג'קסון, מהרו להזמין כרטיסים ללוס אנג'לס. אגב, כישרון הריקוד, לא כלול במחיר.