ב- 200 הגיח משום מקום לתחנות הרדיו שיר הבכורה של זמרת אנונימית, עלמה זהר, נגרית לשעבר ובוגרת מגמת תסריטאות בסם שפיגל. השיר, שנקרא "עם הגב", הפך ללהיט, ושיריה הבאים, "אגו טריפ" ו"שיר אהבה אינדיאני" ("מיגל"), כבר התפשטו כאש בשדה קוצים, הפכו אותה לכוכבת וסללו לה את הדרך לאלבום בכורה ("דברי") מצליח, פלוס התארים "תגלית השנה" ו"זמרת השנה".



מאז הספיקה זהר להוציא ארבעה אלבומים מצליחים ("שלושים ושלוש", "לחם, אהבה", "פלא" - אלבום ילדים) ולהפוך לאחת הזמרות הבולטות והבועטות בסצינת הפולק־רוק המקומית, כשהיא משתפת פעולה עם יוצרים שונים ומגוונים, ובהם מיכה שטרית, אתי אנקרי וארקדי דוכין.



"לא ידעתי להתמודד עם התהילה", מספרת זהר על אותה תקופה. "באתי כאאוטסיידרית. לא הייתי קשורה בכלל לעולם הזה, ופתאום מצאתי את עצמי מאבדת את הפרטיות שלי, והייתי צריכה לתחזק את העסק הזה שנקרא מוזיקה. לא כל כך ידעתי איך מתנהלים, אבל למדתי לאט־לאט, והיום הבנתי מי נגד מי וכיצד התעשייה הזו פועלת".





זהר (40), בתם של האמן ישראל זהר ואורנה זהר ז"ל, נולדה בשכונת רחביה בירושלים. בצעירותה, התגרשו הוריה ואמה נישאה בשנית למשורר והפזמונאי יעקב רוטבליט. "הוא האוזן הראשונה ששומעת את החומרים החדשים שלי", היא מספרת. "לפעמים הוא נותן לי פידבקים טובים, ולפעמים פידבקים בונים. הוא לא אוהב את כל מה שאני עושה, אבל מעריך את היצירה שלי ותמיד מבטא דעה כנה, ואני מקבלת בהערכה ובאהבה את הערותיו".



אף שהיא פעילה מאד בסצינת המוזיקה המקומית, בחרה זהר להתרחק מאור הזרקורים של תל אביב, ומתגוררת בעמק חפר עם בנה הקטן, הלל. "אף פעם לא התחברתי לעיר", היא אומרת. "אני ילדת כפר. יש לי חוות סוסים ואני מנהלת אורח חיים של כפר. ניסיתי שנה אחת לחיות בתל אביב, אבל הבנתי שזה לא בשבילי ונפרדנו כידידות. כל האישיות שלי כפרית ואני לא מוצאת עצמי גרה במקום אחר".





לאחרונה הוציאה זהר אלבום חדש, "חיים משוגעים", שבו שיתפה לראשונה פעולה עם דודו טסה וניר מימון, שלדבריה "פתחו לה את הראש" למחוזות אחרים. "עד האלבום הזה, מי שהפיק אותי היה אסף איילון, שלמעשה יצר את הסאונד הזה שנקרא 'עלמה זהר'", היא מסבירה. "באלבום הזה החלטתי שבא לי קצת לגוון, לרענן, ולחדש את עצמי. דודו וניר הוציאו אותי מנקודת הנוחות ויצרו עלמה זהר קצת שונה, ואני מאוד אוהבת את התוצאה והשינוי הזה".



מהאלבום יצאו להיטים חורכי רדיו, ובהם "כחולת עיניים", "חיים שלי" ו"על החיים ועל המוות", שהציגו את זהר באור חדש ושונה ממה שהורגלנו אליו, שבו התאימה את עצמה לעידן המודרני של העדפת סינגלים על פני אלבום במובן המסורתי של המילה.



"האלבום הוא למעשה אסופת סינגלים", היא אומרת. "פעם הייתי עובדת יותר זמן על אלבום, כי הוצאתי סינגלים רק אחרי שהיה לי אלבום מוכן, ובאלבום הזה למעשה הוצאתי שיר לרדיו ואז יצרתי עוד שיר. לא תכננתי שזה יהפוך לאלבום; זה פשוט קרה. באלבום הבא אני גם חושבת שאפעל ככה: להוציא את כל השירים כסינגלים, ולאגד אותם בסוף לאלבום".





איפה את מרגישה יותר חופשייה - באולפן או על הבמה?
"עד לאחרונה, הייתי חיית אולפנים ורק שם הרגשתי בטוחה. בשנים האחרונות התאהבתי בבמה".



יש חלום שעדין לא הגשמת?
"למצוא זוגיות טובה ואיתנה. אני חולמת להיות נשואה באושר. לא שהיו חסרים לי קשרים, אבל אני מחפשת משהו יותר ורציני שיימשך לנצח. אני מאמינה שזה עוד יבוא".



השקת "חיים משוגעים", 30 באפריל, שני, 22:00, זאפה תל אביב, אורחת: קרולינה