בשורה מרגשת למעריצי אבבא: ארבעת חברי הלהקה האגדית משוודיה הודיעו כי הם הקליטו שירים חדשים, לראשונה מאז תחילת שנות ה־80, כחלק מסיבוב הופעות של אוואטרים בדמויותיהם. בשבוע שעבר סיפר חבר הלהקה ביורן אולבאוס כי הוא ושלושת חבריו - בני אנדרסון, אנייטה פלטסקוג ואנני־פריד לינגסטד – עובדים על פרויקט חדשני שיאפשר את איחוד הלהקה, לראשונה מאז שהתפרקה בשנת 1982. אולם את מקומם של הארבעה יחליפו אווטארים, דמויות ממוחשבות בדומה למשחקים וירטואליים.



לפי אולבאוס, מומחים מעמק הסיליקון ביצעו לכל הארבעה סריקה מקיפה של 360 מעלות, ולאחר מכן עברו הדמויות תהליך "הצערה" כדי שיהיו דומים לחברי הלהקה כפי שנראו בשיאם בשנת 1979. בהמשך תוכנתו האבבא־טארים – כפי שמכונות הדמויות הווירטואליות - לשיר את הלהיטים הגדולים ביחד עם תזמורת בשידור חי.





שלשום הודיעו חברי הלהקה כי התרחשה "תוצאה בלתי צפויה" של הפרויקט, כאשר ארבעתם חשו כי "יכול להיות כיף לאחד כוחות שוב ולהיכנס לסטודיו להקלטות". "זה היה כאילו הזמן עמד מלכת ויצאנו רק לחופשה קצרה. זו הייתה התנסות מהנה באופן קיצוני", נאמר בהודעה שציינה כי עד כה הוקלטו שני שירים חדשים. עוד נכתב כי "אולי כולנו התבגרנו אבל השירים שעשינו הם חדשים והתחושה היא טובה".



בעבר סירבה אבבא להתאחד, למרות הצעה של מיליארד דולר שהוצעה לחבריה, שהודיעו כי לא יתאחדו יותר לעולם. ההרכב השוודי קם ב־1972, והתפרק כאמור עשר שנים מאוחר יותר. מאז הפירוק אבבא התאחדו פעמיים: להופעה אחת לפני כ־30 שנה, ופעם נוספת באופן מצומצם בתחילת 2016. הפעם, לראשונה זה 35 שנה, חברי ההרכב המצליח מקליטים חומרים חדשים.



אחד השירים שהוקלטו עד כה, I still have faith in you, יבוצע כבר באיחוד הראשון במסגרת מופע טלוויזיוני חסר תקדים של שעתיים, שיצולם על ידי ה־BBC וישודר לכל העולם בדצמבר הקרוב. במהלך 2019 או 2020 צפויים האבבא־טארים לצאת למסע הופעות בינלאומי שאמור לרשום הכנסות של מאות מיליוני דולרים.





ההודעה על השירים החדשים שהוציאה הלהקה גרמה עד מהרה לרבבות מעריצים מאושרים לחלוק את התרגשותם ברשתות החברתיות, כאשר חלקם אף השוו את ההודעה לדרמה שנרשמה באותו היום ממש בקוריאה, כאשר מנהיגי שתי המדינות הודיעו על סיום המלחמה ביניהם.



אחת ממעריצות אבבא, קומיקאית בשם קייטלין מורן, ציינה בציוץ שכתבה: "קוריאה ואבבא עושות רפורמה באותו יום. וזה עדיין רק אחת וחצי בצהריים". גולש נוסף העיר בהומור עוקצני כי "בהחלט ייתכן שהאדם שהצליח לגרום לאבבא להתאחד שוב חטף את פרס נובל לשלום מתחת לידיו של טראמפ".