בהמשך לחגיגות 70 השנים לקיומה של מדינת ישראל ושלל גרסאות הכיסוי של זמרים לשירים שהפכו נכסי צאן ברזל במדינה, בחרה הזמרת מירי מסיקה לחדש את השיר שבוצע על ידי אמנים רבים, בהם עפרה חזה "בכרם תימן", שכתב נתן אלתרמן והלחין משה וילנסקי ומרדכי זעירא. על הבחירה סיפרה מסיקה: "אני מחוברת לשם 'תמר', זהו השם בתי הבכורה, בת שבע וחצי. השיר במקור שייך בכלל לשושנה דמארי, ועפרה חזה היא שחידשה אותו והפכה אותו למוכר. בחרתי את השיר בגלל הגרוב שלו, בגלל ההומור, ההיסטוריה והתרבות שהוא מכיל בתוכו. חשבתי שאוכל לקחת השיר ולעשות אותו לחדש".



"אני זוכרת את היום שעפרה חזה התאשפזה", שיתפה מסיקה: "זו הייתה טרגדיה נוראית, אני בטוחה שאם היא הייתה חיה היום היא הייתה בשיאה. אני זוכרת את הרגע הזה לפני 18 שנה".





על הטקסט של השיר הוסיפה: "הטקסט בשיר מקסים ותמים, כבר לא כותבים טקסטים כאלה. השיר הזכיר לי את סבתא שלי שמה שהיה הכי חשוב לה זה שאני אתחתן, זה אמנם נשמע פרימיטיבי כי היו לי הרבה מאוד הישגים מלבד העובדה שהפכתי לאישה נשואה אך היום אני מבינה את סבתא שלי, זה באמת מה שהכי חשוב לי היום, להקים משפחה ולהוליד ילדים, זוהי משמעות החיים עבורי והם אלו שיצקו את המשמעות ואת התוכן בחיי".





"דיברתי עם המון נשים על הנושא", הוסיפה: "נשים מבוגרות שבחרו לא להוליד ילדים מספרות לי היום שאין אישה לא מתחרטת על ההחלטה לא להוליד ילד בסופו של דבר, אלו נשים שהיה להן טוב והגיעו להישגים מדהימים בחייהן אך לבסוף מספרות שהן מתחרטות. הן הפצירו בי שיום אחד גם אני אתחרט אם לא יהיו לי ילדים משלי".





עריכה: איתמר זיגלמן