ביום רביעי האחרון קיבל הרן יקיר, מתמודד למועצת עיריית רחובות, מכתב התראה מעורך דינו של אייל גולן הדורש ממנו להסיר עצומה שכתב ופרסם בפייסבוק, ושאם לא יעשה כן תוגש נגדו תביעה על סך 300 אלף שקל. העצומה שבגינה איים גולן לתבוע, קוראת לבטל מופע מתוכנן של גולן, תושב העיר רחובות שאף גדל בה ומזוהה עמה, בקיץ הקרוב.



גולן, כזכור, נחקר בעבר בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות בפרשה המדוברת, שנסגרה בקול ענות חלושה לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק. על העצומה, שהעלה הרן בעמוד הפייסבוק שלו, חתמו למעלה מ-760 תושבי העיר. 



"מכתב הפחדה". אייל גולן בהופעה. צילום: סיוון פרג'
"מכתב הפחדה". אייל גולן בהופעה. צילום: סיוון פרג'


 

הרן סרב לדרישה ופתח בקמפיין מימון המונים באינטרנט שקורא לכל מי שתומך בו ובזכותו לחופש הביטוי לתרום כדי לכסות את עלויות המשפט. "ברור לכם שמה שהולך פה זה ניסיון השתקה." כתב הרן בעמוד הקמפיין, והוסיף "אפשר לסתום את הפה ולהתחנן לרחמים. או שאפשר להשיב מלחמה. אני בחרתי שלא לשתוק. כי זה לא רק עניין אישי, זה עניין עקרוני". 

"במדינה חופשית ודמוקרטית לכל אחד יש את הזכות להשמיע ביקורת לגיטימית, ולאף אחד אין זכות לסתום לנו את הפה" אומר הרן, "אני הולך לנצח בתביעה הזו ועם הכסף שיישאר אקדם אג'נדה של חופש הביטוי וזכויות נשים". 

לדבריו, "הכסף לא ישמש לצרכי הפרטיים שאינם קשורים לפעילותי הציבורית. אני דובק בעקרונות של יושרה ושקיפות, וכמו שלא אסכים שכספי ציבור ילכו לכיסו הפרטי של פוליטיקאי מושחת כך באותה מידה אדרוש מעצמי להשתמש בכסף שאתם תורמים לי רק למטרות שלשמם הוא נועד". 

מליאם הפקות, שמייצגים את גולן, נמסר בתגובה: "אנו לא נבהלים מניסיון להלך אימה נגדינו ומהדיווח לתקשורת כי שלחנו מכתב מעורך דין. אייל גולן מעריך ומכבד את עיריית רחובות, עיר הולדתו ומוקיר את היוזמה של העירייה לקיים את המופע לרווחת תושבי העיר. אנו בטוחים שרבבות מתושבי העיר יהיו שמחים ומאושרים לשמוע הופעה בלתי נשכחת של אייל גולן עם הלהיטים המוכרים והאהובים מכל הזמנים.
 
אנו רק מבקשים להזכיר לכמה יפי נפש שלפני כ-5 שנים אייל גולן יצא חף מפשע ומעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך שלושה חודשים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר. אנו דוחים בשאט נפש כל ניסיון נלוז לעלות את הסיפור מחדש לגרום עוול לאדם חף מפשע.
צר לנו כי גורמים בעלי אינטרסים פוליטיים מנסים לחבל באירוע, אולם אנו סמוכים ובטוחים כי ניסיונותיהם יעלו בתוהו והמופע יתקיים כמתוכנן".