מחר (שלישי) יתקיים חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון השנתית בה תתמודד הנציגה הישראלית, נטע ברזילי, עם שירה "TOY" כנגד שלל מדינות אירופה. על פי ההימורים ברשת והסקרים סיכוייה של ברזילי לקטוף את המקום הראשון ולהביא את האירוויזיון לירושלים בשנה הבאה גבוהים עד מאוד, אך בשל סרטון הסתה של ה-BDS שהופץ לאחרונה ברשת, כדי לעשות את זה נדרשת עזרת הציבור.


נטע ברזילי בביצוע לייב ראשון ל"Toy". צילום: קיץ ברבנר

יואב צפיר, במאי תוכנית הכישרונות המוזיקלית "הכוכב הבא לאירוויזיון", ששלחה את הנציגה הישראלית לתחרות, פירט: "אנחנו נמצאים בליסבון כבר שבוע וחצי וביצענו מספר רב של חזרות. נטע נפלאה והיא הדבר שכולם מדברים עליו, יש לה את זה ואנחנו נמצאים במתח חיובי".



"היום צפויה להתקיים החזרה הגנרלית ומחר ייערך החצי גמר המרגש כנגד 19 מדינות", הוסיף. "עשר מדינות מתוכן יעלו לגמר, ויצטרפו לעשר המדינות מהחצי גמר הנוסף, יחד עם עוד שש ממדינות שזכו להגיע ישירות לגמר בעקבות הופעה מרשימה בשנה שעברה, סה"כ בגמר יתחרו 26 מדינות".



על הסרטון שהפיץ ארגון ה-BDS ברשת, שקורא לא להצביע לברזילי שמבצעת את השיר "המלאך שלי", לבושה במדי חיל הים, טען: "המסיתים יכולים לעשות את שלהם, אך זה רק מדרבן אותנו לייצג את המדינה באהבה גדולה. אני קורא לכל הישראלים, שאסור להם להצביע עבור המדינה שלהם, לפנות למכרים באירופה ולהצביע לנטע. אנחנו יכולים לעשות את זה ולנצח את התחרות. זוהי התגייסות חשובה מאוד כנגד הסרטון וכנגד ההסתה".



עריכה: איתמר זיגלמן