"בוקר TOY, שמעתם על ה'דלופת' שעשו לנטע? אף שלפי התגובות לשיר, כל אירופה הולכת 'לדזז' לנו,  עדיין צריך לדאוג ל'זקוקות' ולהחזיק אצבעות לנטע ברזילי כדי שתביא ביצוע מושלם, ואתם יודעים, שלא יהיה 'מיי פיינגולד'. מה לא ברור?", אומר שדרן הרדיו הוותיק דן כנר בסרטון חדש של "כאן - תאגיד השידור הישראלי". "כמו שלכדורגל יש עגה מקצועית, כך גם לאירוויזיון".



לכבוד האירוויזיון שישודר ב"כאן 11", בשלב חצי הגמר מחר, ובשלב הגמר ביום שבת, הכינו כהרגלם בחטיבת הדיגיטל של התאגיד, סרטון משעשע שמציג ביטויים הקשורים לאירוויזיון.





אז מה זה בעצם "דרגת", למה סביר להניח שאתם פחות תיהנו לשמוע "שיר שופטים", והאם השיר של הנציגה הישראליות הולך לקבל הופעה מפוצצת שתעביר אותו "אוקראיניזציה"? צפו בסרטון וגלו.


בנוסף, לכבוד האירוויזיון, תאגיד השידור הישראלי ישדר ביום חמישי בשעה 21:00, לפני חצי הגמר השני, את התוכנית "לילה TOY אירופה", בהנחייתם של מרב פלדמן ודודו ארז לקראת הגמר הגדול. התוכנית מהווה סיכום של 45 שנות השתתפות ישראלית באירוויזיון, חזרה אל הטקסטים ואל הלחנים הבלתי נשכחים וגם אל השערוריות והלחצים הפוליטיים שליוו את המשלחות הישראליות במשך השנים. 

"לילה TOY אירופה", בהנחייתם של מרב פלדמן ו-דודו ארז. "כאן"
"לילה TOY אירופה", בהנחייתם של מרב פלדמן ו-דודו ארז. "כאן"


התוכנית תחשוף פרטים עסיסיים על הנעשה מאחורי הקלעים ותגלה עובדות חדשות, כמו מדוע ישראל חייבת תודה על הופעתה הראשונה דווקא לגרמניה, ומה עשו הירדנים בזמן זכיית השיר הישראלי ב-1978.