אנחנו בגמר: אחרי חודשים של ציפייה מורטת עצבים, חזרות ארוכות, ולמעלה משבוע שהמשלחת הישראלית נמצאת בליסבון, בירת פורטוגל, שם שם נערך חצי הגמר של האירוויזיון ה-63, עלתה אמש נטע ברזילי על הבמה עם שירה "Toy". הנציגה הישראלית ביצעה את השיר בגרסה שונה זו שהושקה עם הקליפ, וללא שימוש במכשיר הלופר המזוהה עמה.



בתחרות התמודדו זה מול זה 19 שירים, מהם עלו רק 10 לגמר, שייערך ביום שבת בשעה 22:00 וישודר ב"כאן 11". השיר הישראלי ששובץ להיות שיר מספר 7 בתחרות, הצליח להיות בין אלו שנכנסו לשלב הבא.פרט לישראל, העפילו לגמר גם אוסטריה, אסטוניה, קפריסין, ליטא, צ'כיה, בולגריה, אלבניה, פינלנד ואירלנד.




הופעתה של ברזילי נערכה ללא שימוש במכשיר הלופר, המשכפל את קולה, בו היא עשתה שימוש לאורך התוכנית "הכוכב הבא". "ההופעה של נטע, נציגת ישראל באירוויזיון נבנתה בהתאם לדרישות ההפקה הבינלאומית", נמסר לפני כשבועיים מדוברות כאן 11. "בהתאמה, עוצב הסופר לופר שמייצר מלבד אודיו גם תאורה ומוסיף נדבך נוסף ומרשים להופעה".

למרות שברזילי הצליחה לזכות בכרטיס לשלב הגמר, עדיין לא ברור עד כמה טובה היא הייתה ביחס לשאר המדינות, שכן שיטת הדירוג של האירוויזיון אינה חושפת מי מהמדינות שעלו קיבלה ניקוד גבוה יותר. על פי תקנון האירוויזיון, מנחי הערב מקריאים את עשרת השירים שעלו לגמר לפי סדר רנדומלי, כך שעוד צפויות לנו הפתעות ביום שבת.



אז מה דעתכם על הביצוע של נטע ברזילי אמש על הבמה בליסבון, האם אתה חושבים שהעיבוד החדש לשיר טוב יותר מהמקורי, והאם יש לנו סיכוי להביא את האירוויזיון לירושלים בשנת 2019? אתם קובעים.