לא יריבות: ירדנה ארזי, הזמרת הישראלית שהופיעה הכי הרבה פעמים על במת האירווזיון (פעמיים כזמרת ופעם אחת כמנחה), סיפרה בתכנית "פגישה עם רוני קובן" שתשודר הערב (רביעי) בשעה 22:00 ב"כאן 11", על השיחה האחרונה עם "יריבתה" המוסיקלית עפרה חזה ז"ל. יריבות שהתחילה בקדם אירוויזיון 1983, כשעופרה ניצחה בהפרש של נקודה אחת בלבד.



"חשבתי אז ואני חושבת גם היום, שזה גימד את שתינו", סיפרה ארזי. "עכשיו, עופרה לצער כולנו, לא נמצאת איתנו. אני לא הייתי רוצה לגעת בנושא הזה ולו מפאת כבודה של עפרה. אתה יודע' כל הסיפור הזה היה על רקע מלחמת לבנון, שכל יום היו הרוגים במדינה הזו, ששתתה דם, והרגשתי אז ואני מרגישה גם היום שזה מגמד את שתינו. זה באמת דבר שאני חושבת שצריך להניח לו".





מתי שמעת שהיא חולה?
"כמו כולם, אתה יודע, זה כאילו... אני עד היום לא מאמינה, זה נשמע לא אמיתי. כאילו נשמע סיפור גדול. אני לא יודעת, זה מחריד".



יצא לכן לדבר בסוף?
"היא התקשרה אליי כמה ימים אחרי שההורים שלי נפטרו כדי לנחם, היתה לנו שיחה מאוד יפה, מאוד נוגעת ללב, שיחה מלאת פתיחות, מאוד אישית ומאוד מנקה". 


עפרה חזה .סוף שנות ה 80. צלם : בן לם
עפרה חזה .סוף שנות ה 80. צלם : בן לם


מה חשבת כששמעת בדיעבד את כל הסיפור?
"קודם כל הבנתי אותה לגמרי, הזדהיתי איתה, כי היא הייתה חולה ומאוד מפורסמת, עם כל המציצנות והעניין של לחשוף את הקרביים קבל עם, עם סיפור כל כך אישי, כל כך מפתיע וטראגי. אני יכולה להבין את העובדה הזו שהיא רצתה פשוט להתקפל לתוך עצמה ושאף אחד לא יידע. אני מבינה את הרצון הזה לא לקלף את כל הקליפות. לא יודעת אם הייתי מתנהגת אחרת. שלא נדע".