יגיעו לפגוש את נתניהו? חברות להקת "פוסי ריוט" הרוסית, שנאשמו בעבר על ידי משטרו של הנשיא ולדימיר פוטין ב"חוליגניות המונעת משנאה דתית" ואף נאסרו, מבקרות בימים אלה בישראל. שתיים מחברות הלהקה הוזמו לפסטיבל הסופרות הבינלאומי שמתקיים בירושלים, שם הציגו ספר אותו כתבה מריה אליוכינה בנושא שהותה בכלא ואותו ערכה חברתה ללהקה, אולגה בוריסובה.
ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) שפגשה את חברות הלהקה בפסטיבל אמרה:  "מריה אליוכינה וחברותיה לא נותנות לרדיפה הפוליטית האלימה להשתיק ולהכניע אותן והן ממשיכות להיאבק בדרכן למען חירות וצדק בארצן. מריה אליוכינה וחברותיה הן השראה לאומץ לב אזרחי ועמידה מול שלטון רודני".

לשאלת ח"כ מיכאלי האם הן שקלו בשלב מסויים לעזוב את רוסיה, הן השיבו: "מה פתאום? רוסיה זה הבית שלנו, אנחנו רוצות שיהיה לנו חופש ביטוי, שנוכל להביע את דעתנו, להפגין ולהגיד את מה שאנחנו רוצות".

מיכאלי, וחברות הלהקה. צילום: אליהו ינאי


הנשים זכו לאהדה רבה ברוסיה ובעולם, בין היתר בשל הפגיעה בחופש הביטוי עם מעצרן והאשמתן, בשל טענתן ליחס קשה בזמן שהותן במעצר, ובשל העונש של שבע שנות מאסר שהיה אמור להיגזר עליהן בגין העבירה שנטען שביצעו. המשפט שנערך להן אף כונה בידי כמה משקיפים זרים כ-"משפט ראווה".