בעולם לא נותרו אדישים לזכייה הרביעית של ישראל באירוויזיון: עיתונים מרכזיים במדינות רבות הבליטו הבוקר (ראשון) את תמונתה של נטע ברזילי, שזכתה הלילה בתחרות הזמר האירופית, בדף השער שלהם והחמיאו לזמרת הישראלית על ההישג המכובד. 



בגרדיאן הבריטי נכתב בכותרת גדולה כי "הפופ סטאר הישראלית כבשה את לבבות האירופים עם השיר החריג toy", שתואר בעיתון ככזה "שמעולם לא שמענו כמותו".



שער הטלגרף. צילום מסך טלגרף
שער הטלגרף. צילום מסך טלגרף



בדיילי מייל, לעומת זאת, ציינו כי "עם 25 מיליון צפיות ביו-טיוב, טוי של נטע ברזילי הוא להיט גם בקרב הציבור וגם בקרב השופטים", וב-BBC לא שכחו להבהיר כי השיר TOY נכתב בהשראת קמפיין MeToo.



באופן דומה, ב"מירור" טענו כי "לשיר הזוכה באירוויזיון יש מסר חזק, הקשור לתנועת MeToo. הזמרת הישראלית, ששמה המלא הוא נטע ברזילי, הלכה בעקבות ביונסה והפכה למזוהה עם שמה הפרטי בלבד. כמו כן, מטרת קולות התרנגולת שהשמיעה לא רק נועדו לגרום לנו לצחוק, אלא גם לומר לאנשים לתפוס מרחק". 



 

ברשת CBS האמריקאית הסבירו כי "ברזילי, הידועה יותר בשמה הפרטי נטע, היא אישה אמיצה עם אישיות בימתית שנונה". בניו יורק טיימס הוסיפו כי "הזמרת הישראלית שרה המנון על עצמאות נשית, בליווי ריקוד עופות, שהפך למזוהה איתה".

כאמור, בפעם הראשונה מאז 1998 ובפעם הרביעית בתולדותיה זכתה ישראל באירוויזיון עם הופעה בלתי נשכחת של ברזילי בגמר הגדול שנערך בליסבון, פורטוגל.

הסיקור האוהד בגרדיאן. צילום מסך גרדיאן
הסיקור האוהד בגרדיאן. צילום מסך גרדיאן


היא עלתה לבמה עם שירה "TOY", ונתנה הופעה מצוינת שהכניסה את הקהל באולם בליסבון לטירוף. לאחר הצבעת השופטים שהעניקו לה את המקום הרביעי, הגיעה הצבעת הקהל שהעלתה אותה למקום הראשון.

ישראל זכתה ב-529 נקודות, כשאחריה קפריסין עם 436 נקודות. במקום השלישי סיימה אוסטריה עם 342 נקודות. לאחר זכייתה אמרה נטע בדמעות: "אני כל כך שמחה, תודה שבחרתם בשונה, תודה שחגגתם את המגוון, אני אוהבת את המדינה שלי. בפעם הבאה בירושלים".

נטע על שער ה-BBC. צילום מסך BBC
נטע על שער ה-BBC. צילום מסך BBC