ככה זה נראה בליסבון: נטע ברזילי זכתה אתמול באירוויזיון אחרי 20 שנות בצורת, והביאה את התחרות היוקרתית לירושלים בשנה הבאה. הניצחון הביא אתו כמובן טירוף בישראל, ואלפים חגגו בכיכר רבין כולל הקפיצה המסורתית לבריכה. גם בשוק מחנה יהודה בירושלים ובמוקדים נוספים בארץ היו אמש חגיגות. אז אחרי כל זה, רק תחשבו מה הרגישו המעריצים הישראלים של נטע, שראו את הרגע ההיסטורי מקרוב. מקרוב מאוד. 



לא עצרו את הדמעות. המעריצים בליסבון
לא עצרו את הדמעות. המעריצים בליסבון

חגיגות ברחבי ליסבון לאחר הזכייה של נטע

הישראלים חוגגים ברחובות ליסבון לאחר האירוויזיון

חגיגות באולם בליסבון

 אסף לביא הראל, שהיה אמש וגם במהלך השבוע החולף בבירת פורטוגל וליווה את נטע, סיפר על הרגעים המדהימים שחוו הוא וחבריו בליסבון. "היה מדהים! זה היה כל כך מותח שכמעט חטפנו התקף לב וכבר ראינו איך זה נלקח לנו מהיד, רק ברגע האחרון זה היה שלנו, וזה עשה את זה כה מתוק שזה מדהים", סיפר הראל. "אין לך מושג כמה בכינו, זה היה בכי בלתי נשלט", הוסיף. 



הראל סיפר כי השיר זכה לתגובות נלהבות גם מהפורטוגלים והתיירים, שעטפו את ישראל בהמון אהבה: "זה מדהים כמה אהבה לישראל הייתה פה, זה היה טירוף. גם וגם כולם חגגו את זה, היו זיקוקי דינור והשיר הישראלי הושמע בכל מקום". לדבריו, "קשה להכיל כישראלי את האהבה הזאת, מרגילים אותנו כ"כ הרבה שנים שיש אנטישמיות ושנאה, וזכינו ומדובר פה על מאות מיליוני הצבעות". 

על החגיגות לאחר הזכייה סיפר: "חגגנו ממש בהרבה מקומות בעיר, זה התפצל להמון מקומות, גם מתחת למלון של נטע, וגם במועדון הרשמי של האירוויזיון וגם בכיכר המרכזית פה". 

צילומים: אסף לביא הראל