ההרצה הסתיימה, רשות השידור נשארה מאחור ותאגיד "כאן" יצא לשידור הראשון שלו והגדול ביותר שלו, בניסיון להעביר את אחד האירועים הנצפים ביותר במדינה. אז בסיכום הכללי, אפשר להגיד שטבילת האש היתה טובה, מותחת ומרגשת, אבל לא חף מתקלות קשות, שחלקן הפכו למשעשעות. נטע ברזילי, האירוויזיון, וכאן - רשמו ערב מוצלח במיוחד.


את השידור הנחה דווקא ארז טל, שאמנם מבלה את זמנו בדרך כלל כטאלנט של קשת, אבל קפץ לתאגיד לערב אחד. טל העביר את השידור כרואה ואינו נראה. כך, הצליח לדברר  את מחשבות הצופים המתוחים מבלי לחשוב לרגע על פוליטקלי קורקט או ממלכתיות, מה שהיה מבורך ונתן חווית צפייה אותנטית ורעבה, בעיקר רעבה לניצחון. 
מכיוון ובורסת ההימורים חזתה כי הקרב הגדול יתקיים בין ישראל לבין קפריסין, התמקד טל כל הזמן בניקוד שניתן לקפריסין אל מול זה של ישראל, אך מה רבה הייתה אכזבתו ומה קורעי לב היו הזעקות הארסיות בקולו כאשר גרמניה ואוסטריה ואפילו שבדיה עם שיר ה"גסטין ביבר שלהם", לדבריו, עקפו אותנו בסיבוב וסיימו בפער גדול מאיתנו את הצבעת השופטים. 

ההפתעה הלא נעימה בעליל הזו , שתלשה כמה שיערות מראשם של צופים שראו איך שוב אנחנו מפסידים "בגלל אנטישמיות" הוציאה ממנו ומעמיתתו עידית הרשקוביץ ירידות ועקיצות בסגנון טוקבקיסטים  כמו  "אויש""תנוחי" ו"אל תתלהבי"  למועמדת הקפריסאית שנתנה הופעה מצוינת ועוד הערות שמעולם לא העזו להישמע בסיקור שידור לייב. אין ספק שהיה מדובר בנופך אחר, שונה, ממה שהתרגלנו אליו עד עכשיו. 
כאשר הבחירה של אוסטריה בגרמניה (או להיפך) ל"דוז פואה", באחד מהרגעים המכריעים, מלמל מנחה "האח הגדול" לשעבר בעצבנות רעילה שמעולם לא הרשה שנראה, גם לא ברגעים הכי מרתיחים ב"אח הגדול" ש"נו בטח, הם שכנים". כנ"ל לגבי יוון, אסטוניה והבלקן, רוסיה, ליטא, ולטביה ולמעשה הביע דעות לא מבוססות כלפי  הגלובוס כולו, אולי מלבד אוסטרליה.  
אין ספק, שבהסתכלות לאחור, רגע השיא (המשעשע, שבאותו רגע נראה כמו אסון) נרשם כאשר ישראל נתנה את הצבעתה. המנחות הפורטוגליות, כך על פי הסיקור של ארז טל, הונחו שלא לפנות לישראל במילים " שלום ירושלים"  מטעמים פוליטיים ושילמו על כך בהמשך. לוסי איוב בירכה בעברית ובערבית אך בניגוד לשאר המנחים החייכנים - על פניה היתה עננה רצינית . כשנתנה את הדוז פואה הבנו למה. צוות השופטים הישראלי נתן את 12 הנקודות שלו לאוסטריה, כנראה בהחלטה אסטרטגית שלא להעניק לקפריסין, אך אוסטריה שהובילה בניגוד לכל הימור אפשרי את הצבעות השופטים, כמעט וניצחה ולולא הצבעת הקהל היינו חורצים את גורלנו להפסד ה-20 במספר - במו ידינו. 
"סורי מיי פריים מיניסטר איז קולינג"  
רגע אחרי הזכייה, החלו ב"כאן" את שרשרת התקלות, שכללו אוזניה שהועברה לאחר כבוד מהאוזן של עדי נחשון אל נטע, שבשלב מסוים פשוט מבינה שזה לא יילך ומעיפה אותה למטה, בזמן שהכתבת של "כאן" מתפללת לקצת סאונד מהאולפן. בינתיים נטע מקבלת טלפון ראשון משרת התרבות מירי רגב. באולפן כאן המנחה יגאל רביד תולה את הניצחון בעניבה שלבש (שהיתה שם גם ביום בו דנה אינטרנשיונל ניצחה) וחושף את מלחמות הדוברים על מיקום האירוויזיון בשנה הבאה, אך גם הוא לא זוכר ולא צפה את מה שהתרחש רגעים לאחר מכן בליסבון: כאילו הוסר האיום האיראני, בנימין נתניהו הנרגש היה על הקו וביקש לדבר עם נטע:  "כפרה עלייך", אמר לה ראש הממשלה באחוקיות, כשאת נטע גוררים כל מיני גויים להתראיין ברשתות זרות, אבל היא הודפת אותם קלות: "סורי", היא נפנפה אותם, "מי פריים מיניסטר איז קולינג". 
 
נטע, כמו נטע, ופנתה אליו בשם: " ביבי, מה העניינים?". לא משהו שהיה קורה במדינה אחרת כמדומני או אצלנו עד לפני כמה שנים. נתניהו, שהשכיל לנצל את 35 אחוז הרייטינג שקיבל השידור והזכייה , נלחם בדיליי של שיחת החוץ, הסביר לנטע את תפקידה כשגרירה הכי גדולה שלנו ולמרות שנטע כבר מזמן לא שמע, הקפיד לומר כי את השידור הוא ראה יחד עם רעייתו שרה והילדים. נטע, בטירוף של הזכייה, אפילו לא הספיקה להגיד ביי. אופס. יש לי הרגשה שהוא יתקן את המצב כשהיא תהיה בארץ.