עצומה מופצת בימים אלה באיסלנד, ומטרתה היא לשכנע את רשות השידור במדינה להימנע מהשתתפות בתחרות האירוויזיון שתיערך בשנה הבאה בישראל, זאת בשל האירועים האחרונים ברצועת עזה. על פי הדיווחים שפורסמו היום (חמישי) בכלי התקשורת, למעלה מ-22 אלף בני אדם חתמו עד כה על העצומה, פרי יוזמתו של יזם בשל ארני סטיינגימור סיגורוסון, שמנסה ללחוץ על רשות השידור האיסלנדית להחרים את התחרות. אחד החותמים על העצומה הוא כוכב הפופ פול אוסקר. 
מוקדם יותר היום, נמסר מרשות השידור כי חתמו על העצומה למעלה מארבעה וחצי אחוזים מאוכלוסיית המדינה וכי הדבר עלול להשפיע על החלטתם בנושא התחרות. בדיווחים בכלי התקשורת במדינה נטען כי רשות השידור קיימה ישיבה השבוע ותקיים ישיבה נוספת ביוני על מנת לדון בנושא. העיתון השוודי אפטונבלדט טען כי החרם של איסלנד נגד עצם קיום תחרות האירוויזיון ה-64 בישראל, יכול להתפשט במהירות ברחבי העולם, וכי ניתן להעביר את התחרות למדינה אחרת או לגרום לכך שמדינות רבות יחרימו את התחרות. 

בתחילת השבוע, אש עיריית דבלין קורא לאירלנד להחרים את תחרות האירוויזיון שתיערך בישראל בשנת 2019. מישל מק דונצ'ה, חבר מפלגת "שין פיין", טוען כי השתתפותה של אירלנד בתחרות של השנה הבאה, שתתקיים בירושלים, תהיה בלתי הולמת בשל העימות המתמשך בין ישראל לפלסטינים.
 
בשיחה עם "דבלין לייב" על תפקידה של ישראל באירוח האירוויזיון בשנה הבאה, אמר ראש העירייה כי על אירלנד להראות סולידריות עם העם הפלסטיני: "אני תומך בכך שנחרים את תחרות האירוויזיון, אני לא חושב שאנחנו צריכים לשלוח נציג. הסיפור הנורא של העם הפלסטיני צריך להיות מודגש. יש להראות סולידריות, בדיוק כפי שהיה עם תושבי דרום אפריקה עם משטר האפרטהייד".