אם אתם מעורבים קצת בסצנת המוזיקה המקומית או לפחות מבקרים באופן תדיר ברשתות החברתיות, קרוב לוודאי שנתקלתם בחודשים האחרונים בשם "קורל חצבני", אחת מכוכבות הרשת המדוברות בסצנת המוזיקה הים תיכונית בזמן האחרון. למעשה, חצבני (22) לא הגיחה לחיינו "אאוט אוף דה בלו", את צעדיה הראשונים בתעשיית המוזיקה עשתה כבר בגיל 16 כשהתמודדה בתכנית המוזיקה של אייל גולן - "אייל גולן קורא לך". אמנם היא לא קטפה את המקום הראשון, אך זכתה להתעניינות מצד אמרגנים שחיזרו אחריה בכדי להחתימה על חוזה הקלטות והפקת סינגלים.


"החשיפה ההיא הייתה מדהימה", מספרת חצבני, "מצאתי את עצמי, נערה בת 16 עם מעריצים והצעות שהתחילו לזרום מכל כיוון. הייתי מופיעה בלילות ובבוקר צריכה להתעורר לבית הספר. אין ספק שזה היה כיף, אבל הרגשתי שזה מוקדם מדי. מהר מאד הבנתי שבתעשייה הזו צריך לעבוד קשה ושעליי קודם כל להתבגר כי הרי לכל דבר יש את הזמן המתאים".



הפעם הראשונה בה נחשפתי אישית לחצבני הייתה עוד לפני תכניתו של גולן, בדואט שהקליטה עם הזמר יעקב חתן - "את החיים שלי" שחצה את 3.5 מיליון הצפיות ברשת והיה להיט-ים תיכוני מסוגת שירי "ה"דיכאון".

בשנים שחלפו מאז הדואט והתכנית, חצבני הספיקה לסיים את לימודיה ולאחרונה פרצה לתודעה מכיוון מפתיע ולא צפוי: קאבר. גרסת כיסוי שהקליטה לפני 4 חודשים לשיר "טיפש או מאוהב" של הכנר המזמר רוניוס, מגרדת כמעט את רף 2 מיליון הצפיות ברשת והפכה אותה לתופעה בשמי הזמר הים תיכוני עם לוח הופעות מלא וקהל טוקבקיסטים אדוק שמרעיף עליה שבחים ברשתות החברתיות.



"האמת שהסינגל הוקלט מבלי להתכוון ליצור באזז כזה", היא מספרת, "חשבנו, מנהלי אסי לביא ואני, שלפני שנוציא סינגל בכורה ונתחיל לעבוד על חומרים מקוריים, כדאי להעלות מספר קאברים לרשת בכדי להרגיש את הקהל. בחרתי את 'טיפש או מאוהב' כי מאד התחברתי לסגנון שלו, לטקסט וללחן ובזמן שהקלטתי אותו, הביצוע המקורי עדיין לא זכה לחשיפה כזו גדולה. הבאתי את סגנון השירה שלי בליווי פסנתר, ושוב אני חייבת להודות שלא ציפיתי שזה יהפוך ללהיט רשת כזה ויקבל חשיפה כל כך גדולה".

בימים אלה, כשהיא מנצלת את מומנטום החשיפה המחודש, שחררה חצבני את שיר הבכורה המקורי שלה - "שנה שנתיים", שיר שכתב והלחין עבורה מור בן יאיר, שמוכר בעיקר כמי שכתב ועבד עם זמרים כמו מוטי טקה, ג'מילה וחנן ילד הפלא.



"כשהתחלנו לעבוד על שירים מקוריים, קיבלנו מאות סקיצות, אבל כשקיבלתי את הסקיצה של 'שנה שנתיים' ממור בן יאיר, הרגשתי ישר שזה השיר שלי ואותו אני רוצה ואף מוכרחה להקליט", מספרת חצבני, "בינתיים השיר מתקרב ל-300 אלף צפיות ותוך זמן קצר ונכנס לעשרת הסרטונים החמים ביוטיוב. אני שמחה שהקהל התחבר ומעריכה כל אחד ואחת שמקדיש מהזמן שלו להגיב ולפרגן על השיר".

השיר הוא שיר "דיכאון" או "מזרחי כבד". מדוע לא להקליט שיר מיינסטרימי פופי רגאטוני כמו שאר הזמרים הים תיכוניים כיום?
"מגיל צעיר גדלתי על מוזיקה מזרחית אותנטית, אני אוהבת שירים עם נשמה. לא מתחברת לטקסטים רדודים ולא אחת שנסחפת עם הזרם. אני חושבת שזמרת מזרחית צריכה לשיר עם נשמה ועם סלסולים מבלי להתבייש או לנסות למצוא חן ואפשר לשלב את זה עם הסאונדים העכשוויים. הקהל אוהב את זה. מה שקורה עבורי בשטח זה מדהים אך בעיקר חשוב לי להיות מי שאני".



עד כמה את בונה על הרדיו להשמיע שירים מהסוג הזה?
"אני לא מפתחת ציפיות. חשוב לי מאד שהקהל יתחבר ויאהב ושאצליח לגעת בכמה שיותר אנשים. אם הרדיו יפרגן - מה טוב. היום השדרים והעורכים לא יכולים להתעלם ממה שקורה עם שירים שהקהל אוהב. השטח יכול להשפיע גם על כלי התקשורת".

מתי אלבום בכורה?
"כרגע אין תאריך יעד ואני לא ממהרת לצאת בהצהרות. אני ממשיכה לאסוף חומרים, לבחור אותם בקפידה והאסטרטגיה היא להוציא סינגל כל מספר חודשים".

מה החלום הגדול שלך?
"לגעת בכמה שיותר אנשים, שהם יתחברו ויאהבו את המוזיקה. אני רוצה שהשירים שלי ייגעו באנשים ויחדרו להם ללב ובמקביל כמובן להופיע ולהיות בעשייה".