על קרחת יער רחבה בין העצים של מגידו, החל היום (שישי) יומו השני של פסטיבל יערות מנשה. אחד מאירועי המוזיקה הגדולים בישראל מקיים עשרות הופעות של להקות אינדי מחתרתיות לצד הופעות ענק של אמנים כמו אהוד בנאי, טונה, שאנן סטריט, רמי פורטיס והקולקטיב, המתפרסות על ארבעת במות הפועלות במקביל.



הפסטיבל נפתח אמש נפתח עם המופע של אהוד בנאי לרגל 30 שנה ל"אהוד בנאי והפליטים" בבמה המרכזית - במת "שורש", ועל אף האווירה הקסומה של מוזיקה במעבה היער, לא בטוח שהבחירה לעלות עם המופע הנוכחי - איתו מופיע בנאי ברחבי הארץ בימים אלו, בפני הקהל של "יערות מנשה", הייתה בחירה מדויקת. נראה שהקהל באירוע לא הכיר את רוב השירים מלבד 'עיר מקלט', שכן רובו המכריע נולד הרבה אחרי צאת האלבום. בנאי עצמו לא היה נראה מלא אנרגיה כמו מול הקהל הביתי שלו.



הערב המשיך למופע המרכזי "סולידריות" שכלל את להקת "סיסטם עאלי", שאנן סטריט, עלמה זהר, לירון עמרם ולונא אבו נאסר. "סיסטם עאלי" ניצחו על הערב באנרגיות מטורפות ושילובים חזקים של עברית וערבית, וביצעו יחד עם האמנים את להיטיהם כאילו הם מופיעים יחד עבר שנים.



אנרגיות מטורפות סיסטם עאלי ושאנן סטריט. צילום: נועם סילמן
אנרגיות מטורפות סיסטם עאלי ושאנן סטריט. צילום: נועם סילמן



בחצות עלתה על הבמה נגה ארז ונתנה הופעה מעולה, ואת הערב סגרו "SHTUBY" במופא טראנס מקפיץ שהזיז את ישבני האורחים בפסטיבל עד 3 לפנות בוקר.



באותו הזמן, על במת "ארמגדון" הצמד "ג'ירימוך" נתנו בראש עם הופעה אלקטרונית פסיכדלית שנתנה אלטרנטיבה לרוק של הבמה המרכזית. את חווית הפסטיבל משלימים עשרות דוכני אוכל, שוק אמנים ייחודי, מתחם סדנאות, רחבת ג'אגלינג ובמת ילדים.



הערב, יעלו על הבמה המרכזית "הקולקטיב", רמי פורטיס, טונה ו"החלוצים", לצד עשרות הרכבי אינדי בבמות השונות בלילה קסום של מוזיקה בין העצים.


 


פעילות לילדים בפסטיבל יערות מנשה. צילום: נועם סילמן
פעילות לילדים בפסטיבל יערות מנשה. צילום: נועם סילמן