ישראל חיכתה 10 שנים לזה, ואתמול חברי להקת Avenged Sevenfold להקת המטאל רוק האמריקאית הופיעו בפעם הראשונה מול קהל של 14 אלף מעריצים. המופע התקיים במתחם הלייב פארק בראשון לציון כחלק מסיבוב הופעות עולמי "The Stage World Tour" במסגרתו הופיעו בפסטיבלים המובילים באירופה, ובינהם גם בישראל.



עוד לפני ההופעה, עלו שתי להקות חימום ישראליות. הראשונה היייתה Walkways שזכתה במקום השני בתחרות הבינלאומית בגרמניה "באטל מטאל". לאחר מכן עלתה "בצפר" הוותיקה, שהשנה תחגוג 20 שנה להקמתה. שתי הלהקות הקפיצו את הקהל, והכינו את הקרקע למופע המרכזי.



ואז בשעה 21:30, עם עמידה בזמנים שאינה נפוצה בישראל, חברי "Avenged Sevenfold" עלו לבמה לקול תשואותיהם של אלפי מעריצים ומעריצות. כהרגלה, הלהקה התחילה עם שיר הנושא "the stage" מתוך אלבומם האחרון, שיר שזכה להצלחה רבה ואף היה מועמד לגראמי לשיר הטוב ביותר השנה. לאחר מכן, עברו ללהיטים רבים מהרפרטואר הענק שלהם, בהם "Afterlife", "Hail to the king" וקיבלו את הקהל הישראלי כחלק ממשפחת A7X (כינוי הלהקה) עם "Welcome to the family".



Avenged Sevenfold. צלם : ליאור כתר
Avenged Sevenfold. צלם : ליאור כתר



ההופעה הייתה מלאה באנרגיות, גם מצד הקהל וגם מצד חברי הלהקה. הם הסתובבו, קפצו והשתוללו על הבמה במשך כשעתיים של הופעה מחשמלת שלא רצתה להיגמר. כמה פעמים במהלך ההופעה עצר M. shadows ואמר שהוא לא שומע את עצמו, ושהקהל הישראלי הוא אחד הקהלים הכי טובים שהם הופיעו מולם. פעמים רבות אפילו שמעו יותר את המעריצים מאשר את הלהקה, דבר שמראה כמה אלפי האנשים שהגיעו אתמול אוהבים את הלהקה ומכירים את כל השירים.



הרגע המרגש של הערב הגיע לאחר השיר "Buried Alive", כאשר חברי הלהקה הציגו קליפ קצר שבו הופיע ג'יימס אוון סליבן, המכונה "The Rev", המתופף הראשון של הלהקה שנפטר בשנת 2009 ממנת יתר של סמים. בקליפ הקצר ראו את המתופף מדבר על הלהקה ועל חשיבותה מבחינתו ומכריז שהם "המשפחה שלו". לאחר מכן חברי הופיעו הלהקה עם השיר "So Far away" המוקדש לזכרו. במהלך השיר הרים הקהל טלפונים סלולריים ומציתים כדרך להודות ולהוקיר את סליבן. לאחר מכן אבנג'ד הפתיעו את הקהל עם שני שירים שהם בדרך כלל לא מופיעים איתם: "Eternal Rest" מהאלבום "Waking the fallen" ו-"MIA" מ-"City of evil" המצוין.



Avenged Sevenfold. צלם : ליאור כתר
Avenged Sevenfold. צלם : ליאור כתר



בסיום השיר נראה היה שהלהקה עומדת לרדת מהבמה, אך לאחר שהקהל צעק "We want more", עלו חברי הלהקה להדרן שכלל עוד שלושה שירים, והמעריצים קיבלו מעל ומעבר. את ההדרן פתח "Shepherd of Fire" ולאחר מכן הגיע השיר שהכניס את הקהל לאופוריה. השיר "A little piece of heaven" אשר מדבר בין היתר על נקרופיליה ורצח, הקפיץ את המעריצים במזמן שהסולן קורא להם "חולניים". השיר האחרון של היה "unholy confessions" שסגר את המופע בצורה מצוינת.



בסוף ההופעה הבטיח הסולן שיחזרו להופיע בישראל,  הפעם להופעה ארוכה יותר ומלאה בשירים נוספים. אם נסתכל על כמות הקהל שהגיע אתמול, נראה שמחכה להם בפעם הבאה קהל מעריצים לא פחות גדול.