כשהזמרת שרית אביטן (25) מאשדוד הייתה בת 17, היא הקליטה קאבר לשיר "יום אחד תבקשי" שביצע במקור שיר לוי. כסיפור סינדרלה טיפוסי, הסרטון הפך לוויראלי וללהיט רשת, צד את עינו של הסוכן רוברטו בן שושן, שהחליט לקחת את הנערה, שהייתה אז בכיתה י"א תחת חסותו, והחתים אותה על חוזה.



"השיר הזה נתן לי את הפריצה הראשונה הגדולה", משחזרת אביטן. "אחרי שחתמתי אצל רוברטו, שהוא אדם מדהים שתמך בי לאורך כל הדרך, הוצאנו סינגל אחרי סינגל, ופתאום קלטתי המון חיבוק ופרגון מהקהל. בגיל כזה צעיר אתה לא יודע כל כך איך להתמודד עם ההצלחה הפתאומית".





איך בכל זאת התמודדת?
"בעקבות הבאזז שנוצר סביב השירים, באה הצעה להשתתף בתוכנית הריאליטי 'חי בלה לה לנד'. קיבלתי את זה בחיבוק בשתי ידיים, לקחתי את ההצלחה לכיוון החיובי ולא נתתי לזה לגרום לי ללכת לאיבוד".



אחרי ההשתתפות ב"לה לה לנד" מודל 2012, הוציאה אביטן אלבום בכורה ("סטייל מיוחד") והתמקדה בלהקליט דואטים, בין השאר עם נאור אורמיה ("בלילות"), עומר אדם ("לא צפוי") ואיציק קלה ("את הפרח שגידלתי"), שזכו להצלחה ענקית ולמיליוני צפיות ברשת, כשהם הופכים את אביטן לשם חם בתעשייה ולהבטחה של הז'אנר הים־תיכוני. בשלב מסוים, כשהיא שועטת אל הפסגה, החליטה אביטן לקחת פסק זמן ולחשב מסלול מחדש.



"דרכי המשותפת עם רוברטו הסתיימה, בחיבוקים ובאהבה הדדית. הבנתי שבעצם עם כל ההתמקדות בקריירה, פספסתי מעט את הנעורים שלי. לא שאני מתחרטת על זה, אבל הרגשתי שאני זקוקה לקצת זמן לעצמי, להבין מי אני ומה אני ולחשוב איך להמשיך לבד. זה פסק זמן שלקחתי בשביל להתחשל ולהתחזק", מסבירה.



עכשיו, בכוחות מחודשים, אביטן משחררת סינגל חדש מתוך אלבום שני שבדרך, "טלי", שיר פופ קצבי. את השיר כתב והלחין אופיר כהן: "באלבום החדש, אני בוחרת בפדנטיות כל שיר ושיר, והשיר הזה מאד נגע ללבי. זה שיר שאני מאמינה בו מאוד".




את לא מרגישה שנטשת קצת את המוזיקה המזרחית?
"תראה, זמנים השתנו, ומה שנחשב פעם למוזיקה 'מזרחית', היום כבר לא קיים. הפופ שולט. אבל אני מאמינה שזמר שגדל לתוך המוזיקה המזרחית והסלסולים, יצליח למצוא את המקום המסלסל והמזרחי בכל שיר שהוא יבצע. לא משנה אם הוא בסגנון פופ, רוק או בסגנון אחר. המוזיקה המזרחית היא בנשמה".

מה צפוי באלבום החדש?
"אומנם עדיין לא החלטנו על שם, אבל באלבום הזה אני יוצרת וכותבת שירים בוגרים וחושפניים יותר מאי פעם. אחד השירים שכתבתי, 'היו זמנים' שמו, מספר על התהליך שעברתי בשנתיים האחרונות ומצייר בדיוק את תובנותיי ממנו".

את מרגישה שהקריירה שלך התפספסה מעט?
"בשיא הכנות, אני לא מרגישה שום פספוס. אני שלמה עם כל החלטה שעשיתי, ובשנתיים שלקחתי פסק זמן התחשלתי, התבגרתי ולמדתי על עצמי יותר. עכשיו אני מוכנה לחזור לקהל שלי בפול אנרגיה. למזלי, הקהל שלי נשאר נאמן, שזה משהו שאינו מובן מאליו במקצוע שלנו, ואני אסירת תודה על כך".

אז את טוענת שהפריצה הגדולה למיינסטרים בדרך?
"לגמרי, אני מוכנה לכך עכשיו יותר מתמיד".

מה החלום הגדול שלך?
"להופיע על כמה שיותר במות ולשמח כמה שיותר אנשים".