האירוויזיון בירושלים בסכנה: בכירה בהנהלת תחרות הזמר האירופית אמרה היום לחברת החדשות (רביעי) כי אם הייתה יודעת על החשד לגניבת זכויות יוצרים בשיר "טוי", לא היה מתאפשר לנציגה הישראלית להשתתף בה. "אם היינו יודעים משהו, לא היינו מאפשרים לכם להשתתף. זה חייב להיות שיר מקורי", אמרה הבכירה לתוכנית הכלכלית של חברת החדשות.

נציגת האירוויזיון הוסיפה כי הנהלת התחרות תחקור את נסיבות חיבור השיר, ותחליט על השלכות במידה ויהיו כאלה. "אם אתם מואשמים בהפרת זכויות יוצרים, למה זה קורה רק עכשיו?", שאלה. "כלומר, אני חושבת שזאת קצת בעיה. נצטרך לדון על ההשלכות, אם יהיו כאלה. צריכה להיות לנו תמונה מלאה, אנחנו נחקור". 

כזכור, חברת התקליטים יוניברסל מאיימת לתבוע את יוצרי השיר זוכה האירוויזיון "טוי", דורון מדלי וסתיו בגר. ענקית המוזיקה שלחה לשניים מכתב התראה בטענה הלהיט הישראל שכבש את העולם מועתק מהשיר Seven Nation Army של "הווייט סטרייפס". לטענת עורכי הדין של יוניברסל, הקצב וההרמוניה של "טוי" מזכירים מאוד את אלה של השיר האמריקאי שזכה בגראמי ב-2003.  


מדלי ובגר מסרו בתגובה: "הופתענו לקבל מכתב שכזה ואנחנו מטפלים בזה. אני מאמינים שבשבועיים הקרובים הנושא ייפתר על הצד הטוב ביותר, ולרצונם של כל הצדדים". מדלי עצמו, כך דווח, יוצא מחר בערב ללוס אנג'לס על מנת לנסות לפתור את התסבוכת המשפטית. עופר מנחם, המנהל של נטע ברזילי הבהיר כי "לא התקבל שום מכתב תביעה, אלא התקבל מכתב בירור ראשוני בלבד בנושא. לכל הפונים לתגובה, נטע אינה מתראיינת, במידה ותרצו התייחסות לנושא זה, פנו אל דורון מדלי וסתיו בגר, יוצרי השיר".

במידה ויתברר כי טענת יוניברסל נכונה, הזכייה הישראלית באירוויזיון עלולה להיפסל, שכן תקנון התחרות קובע כי השיר חייב להיות מקורי. מקורבים לפרטי המשבר טוענים שאנשי יוניברסל נחרצים ביותר בדרישותיהם ממדלי ובגר, ושגם אם תושג איתם פשרה וחלוקה של זכויות יוצרים עדיין באיגוד השידור האירופאי יוכלו לנצל את המצב לטעון שהשיר לא היה זכאי בכלל להתמודד.