סכנה ממשית לקיומו של האירוויזיון בישראל? חברת החדשות דיווחה הערב (רביעי) על מכתב זועם שנשלח מהנהלת התאגיד הציבורי כאן, האמון על ארגון ואירוח תחרות הזמר האירופאית היוקרתית. לפי הדיווח, בתוך פחות משבוע חייב התאגיד חייב להעביר 12 מיליון יורו כעירבון לתקציב התחרות לאיגוד השידור האירופאי, ה-EBU, וכרגע אין את הכסף הזה.


הבוקר הציע משרד התקשורת להעניק לתאגיד הלוואה של 12 מיליון יורו; אלא שהערב מועצת התאגיד מסרבת למתווה ההלוואה ושולחת מכתב נוקב לשר התקשורת עם העתקים לראש הממשלה ולשר האוצר.
במכתב מזהירה מועצת התאגיד כי אם המדינה לא תעביר את הסכום לערבות בחמישה הימים הקרובים התחרות בישראל בסכנה אמיתית: "מהלך שכזה חושף את התאגיד לגרעון תקציבי, המנוגד לחוק ומעמיד בסיכון את קיומו על פעילותו הענפה. לפיכך מועצת התאגיד פונה לכל הנוגעים בדבר על מנת למצוא בהקדם האפשרי את המקור להעמדת הערבות הנדרשת וכן להתחייב להעמדת תקציב ראוי להפקת התחרות". 


משר התקשורת איוב קרא נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הציבורי אחראי על הפקת האירוויזיון מתוך תקציבו. תקציב התאגיד מתוקצב על פי חוק. מתוקף כך, תוספת תקציב מצד הממשלה מצריכה חקיקה מיוחדת. לאור פנית התאגיד לשר התקשורת מאתמול להעמיד את תקציבי הערבות בסך 12 מיליון יורו עד ה1.8  נעשה מאמץ מיוחד מול כלל הגורמים המוסמכים לאשר לשר האוצר מתן הלוואה לצורך קיום התחרות. שר התקשרות מצר על התנהלות ותגובת התאגיד. יצויין שהשר עודכן בדבר תגובת התאגיד מאמצעי התקשורת".