הזמרת אלאניס מוריסט לא הוציאה אלבום חדש כבר שש שנים, מאז "Havoc and Bright Lights" מ־2012. אומרים שהשנה ייצא אלבום חדש, ובינתיים היא נוסעת בעולם במסגרת בסיבוב הופעות שמטרתו לחגוג 20 שנה לאלבום הפריצה הגדול שלה, Jagged Little Pill. השנה הוא כבר בן 23, אבל אלאניס ממשיכה לחגוג.



למי שהספיק לשכוח, הסינגר־סונגרייטרית הקנדית השתלטה על המצעדים עם אלבומה הבינלאומי הראשון (ואלבומה השלישי בסך הכל), שיצא בקיץ 1995, והפך לאחד הנמכרים ביותר בכל הזמנים. בנוסף להוצאה מחודשת של האלבום עצמו, מוריסט חוגגת את האירוע בדרכים כבר כמה זמן, ומחר (שני), תעשה זאת בהופעה תחת כיפת השמיים בלייב פארק בראשון לציון. קשה להאמין, אך מוריסט כבר הייתה בראשון לציון בעבר, שכן היא הופיעה שם (ובקיסריה) בשנת 2000.





על פי הסט־ליסטים מההופעות האחרונות שלה בעולם, נראה שההופעה תיפתח בשיר "All I Really Want", אחד הסינגלים הזניחים יותר מ־"Jagged Little Pill". חוץ מזה, היא תבצע לפחות עוד שמונה שירים מהאלבום, כולל "Hand in My Pocket", "Ironic" וכמובן המנון הבחורות הנזרקות והזועמות "You Oughta Know" (שיצא עוד הרבה לפני שראיין ריינולדס נפרד ממנה והתחתן עם סקרלט ג'והנסון), שאיתו פרצה מוריסט לעולמנו לראשונה.



אם בשיר הזה זעמה מוריסט בת ה־21 על האקס שהעז לעזוב אותה (אף על פי שהיא ביצעה בו מין אוראלי בקולנוע!) לטובת בחורה בורגנית ונחמדה, שבוודאי תהיה אמא טובה (בגיל 21 קשה לחשוב על קללה גדולה מזו), היא מהר מאוד הפכה בעצמה לבחורה הבורגנית הנחמדה (והרוחנית כמובן), ואין כל ספק שבימינו היא בעצמה אמא טובה לשני ילדיה.





ולא רק זה, היא גם הפכה מתישהו לכוהנת חיים בריאים, משל הייתה גווינת' פאלטרו. הצצה לאתר הרשמי שלה חושף בלוג Wellness, שבו היא שוטחת בפני מעריציה פוסטים אישיים בנושאי בריאות, אוכל, טיפוח, מדיטציה, העצמה וכושר. האין זה אירוני? טוב, אולי לא.



עבר מתוק


היות שמוריסט התפרסמה בעידן טרום־האינטרנט, לא רבים ידעו בזמנו שלבחורה הקשוחה מהקליפ של המדובר, שנופפה בשערה כאילו הייתה סולן להקת גראנג' מסיאטל, היה עבר מפואר ומביך ככוכבת נוער מתקתקה בארצה, ושהאיש שהיא התדפקה על דלתו כשהגיעה לראשונה ללוס אנג'לס היה מפיק של כישרונות דוגמת ווילסון פיליפס דיוויד הסלהוף. למרות המכשולים התדמיתיים המינוריים האלה הפך "Jagged Little Pill" ללהיט היסטרי. אחר כך מוריסט זכתה במיליון פרסי גראמי, נסעה לעשות כמה טראקים בהודו, חזרה רגועה יותר ומיד הוציאה עוד אלבום, בשם "Supposed Former Infatuation Junkie", שבו פרשה את משנתה המפויסת החדשה.



את הקליפ ללהיט ההתעוררות הרוחנית שלה Thank U, שבו היא הסתובבה עירומה בצורה בלתי מינית בעליל, מן הסתם אין צורך להזכיר. על פי הסט־ליסטים, מוריסט תסיים את ההדרן בשיר הזה, אך יש להניח שלא תסתובב עירומה על הבמה. חוץ מזה, צפוי שההדרן יכלול גם את השיר המסתורי Uninvited מפסקול הסרט “עיר של מלאכים”.




אם התרגשתם מסיפור האהבה העל־טבעי של מג ראיין וניקולס קייג', כנראה תצטרכו להישאר עד הסוף ולהתמודד עם הפקקים בדרך הביתה. אבל אין ספק שתצאו מרוצים, כי ההופעה של מוריסט – כמו הקריירה שלה עצמה – מלאה בלהיטים המנוניים ענקיים עם פזמונים סוחפים, שכל הקהל מן הסתם ישיר איתה. ואף על פי שההופעה באה לחגוג את אלבום הפריצה, מוריסט לא תוותר גם על להיטי האלבומים האחרים.

ואגב, לא רק מוריסט עצמה חוגגת יום הולדת מתמשך לאלבום הכי מפורסם ומצליח שלה (שאף העניק את שמו לפרק של הסדרה הקנדית “דגראסי: הדור הבא”), אלא גם התיאטרון הרפרטוארי האמריקאי בקיימברידג', מסצ'וסטס, שמעלה בימים אלה מיוזיקל המבוסס על שיריו. המיוזיקל החינוכי והנוגע ללב נקרא על שם האלבום, ועל פי התוכנייה, העלילה, שעליה חתומה דיאבלו קודי (“ג'ונו”), עוסקת בתמות של “כאב, ריפוי והעצמה”. לצערנו, זה לא אירוני בכלל, אפילו לא קצת.