הזמרת נתנאלה (64) נצרבה בתודעה המקומית כאחת הזמרות הבלתי נשכחות בסבנטיז, בזכות שירים אלמותיים כמו "שיר היונה", "היה לי חבר, היה לי אח", "ימים לבנים", "לא דיברנו עוד על אהבה", "ספינת הזיכרונות" ועוד. למרות זאת, לקהל הנאמן שצברה לאורך השנים ולעוקביה בדף הפייסבוק, לא קשה לגלות מיד כי הקלאסיקות הישראליות שעליהן היא חתומה כמבצעת או כיוצרת, הן רק קצה המזלג מעולמה המוזיקלי, והיא שומרת באמתחתה הפתעות.



באחת ההפתעות הללו נתקלתי כשהאזנתי ל"ליקוי חמה": סינגל ראשון מפרויקט אלקטרוני חדש שלה. הזמרת עם הקול החם והעמוק, עושה מוזיקה אלקטרונית קרה ודוקרנית. "כמעט אף אחד לא יודע את זה, אבל במשך שנים רבות שאני יוצרת ולומדת מוזיקה אלקטרונית. זה לא חדש לי בכלל, ו'ליקוי חמה' זו סנונית ראשונה מפרויקט אלקטרוני שלם וחדש שבו אני מנסה, כתמיד בדרכי, להמציא את עצמי מחדש", היא מספרת.




השיר "ליקוי חמה", שאותו כתבה והלחינה בעיבוד ובהפקה מוזיקלית של גיא מוזס ובניהול אמנותי של חיים שמש, נולד למעשה כבר ב־1995. "באותה שנה, הייתי בישראל וחזיתי בליקוי חמה ששינה את כל התפיסה שלי כליל. הבנתי שכוחו של הטבע הוא עוצמתי ואנחנו רק נתינים שלו. אנחנו צריכים לשמור על איכות הסביבה ועל עצמנו, כי לטבע יש כוחות חזקים מכל", היא מסבירה. "כבר באותו רגע שחזיתי בליקוי החמה, נולדה לי המנגינה לשיר. בהמשך הגיעו גם המילים בהתאם לאותו ליקוי מעצב מבחינתי".

22 שנה שכב "ליקוי חמה" במגירה של נתנאלה, ורק לפני שנה החליטה לגאול אותו ולהפיח בו חיים: "זה לקח המון שנים, כי חיכיתי למפיק המוזיקלי הנכון. לפני שנה הכרתי את גיא מוזס המוכשר, שהוא בגיל של הילדים שלי. גילינו שיש לנו אותו ראש ושאנחנו אוהבים אותה מוזיקה (רדיוהד, מאסיב אטאק, דיוויד בואי - ד"פ), והמכנה המשותף שנרקם בינינו יצר את הפרויקט הזה. במקביל התווספו אנשים כמו המנהל האמנותי חיים שמש, איש השיווק יאיר יונה ועוד אנשים שסייעו לי לרקום את הפרויקט האלקטרוני, ש'ליקוי חמה' הוא שיר הנושא מתוכו".



כמה שירים כולל הפרויקט?
"כשפגשתי את חיים שמש, הגשתי לו 30 שירים שיצרתי. הוא אמר שכולם טובים וראויים לצאת כסינגלים, אבל בחרנו מתוכם שבעה שנוציא לאט־לאט, נקשיב לתגובות הקהל ואז נוציא אותם על גבי אלבום".

לא חששת לשנות כיוון מנתנאלה והגיטרה לזמרת אלקטרונית?
"ממש לא. אני אף פעם לא חוששת ממה שאני עושה. אני מושפעת מהמון סגנונות מוזיקליים. כששהיתי בחו"ל, נחשפתי להמון מוזיקה אלקטרונית והחלטתי לצאת להרפתקה המעניינת הזו".



את נוסטלגית לעתים?
"משתדלת שלא להיות כזאת. אני לא מתעסקת בזה. פונה תמיד לכיוון העתיד".

את די פעילה ברשתות החברתיות. מה החשיבות שלהן לאמנים היום?
"חשיבות מאוד־מאוד גדולה. היום יש המון פלטפורמות אינטרנטיות לאמנים להפיץ את המוזיקה שלהם ולפרסם הופעות. זה חשוב ונהדר לדעתי".

איפה את מופיעה כרגע?
"כרגע עצרנו את סיבוב ההופעות הנוכחי, כדי לעבוד על הפרויקט האלקטרוני. ב־14 באוקטובר נקיים במועדון כולי עלמא בתל אביב מופע משירי הפרויקט בלבד".