נסרין קדרי, הזמרת המצליחה, התראיינה בתכניתה של איריס קול ב-103FM, וסיפרה על ההתרגשות לקראת האלבום החדש, שעתיד לצאת בסוף החודש. רגע לפני שזה קורה, היא מוציאה את הסינגל האחרון מתוכו, "אלבי מעאק" (הלב שלי איתך), שמלווה בקליפ בשלוש שפות: עברית, ערבית ושפת הסימנים. לצד הסיפורים על החוויות האישיות והתהליך שעברה, היא לא חששה להביע בראיון את דעתה על חוק הלאום: "ביטלו לנו את השפה". 


מה שלומך יפה שלי?
"תקופה של לחץ איריס. הכל לחוץ, האלבום שתכף הולך לצאת, אבל כיף כי בסוף אני עושה את מה שאני אוהבת. כשהייתי ילדה רציתי להיות וטרינרית, אני מאוד אוהבת חיות, וכשהיו שואלים ילדים מה אתה רוצה להיות, הייתי אומרת שאני רוצה להיות וטרינרית. לא ידעתי שאני מסוגלת לשיר. לא דמיינתי לעצמי. אבל מאז, כשאני רוצה משהו אני משיגה אותו. ואני רוצה אותו עכשיו, ואני לא מחכה". 

שזה דבר שיכול להיות מצד אחד משהו שגורם לך לשעוט קדימה, אבל זה גם יכול להיות מאוד מתסכל מצד שני לראות שכלום לא מסתדר?
"יש דברים שלא מסתדרים, אבל לפחות יש השתדלות, אני מאד משתדלת להמשיך לחלום".
 


את נראית אחרת לגמרי מאז הפעם הראשונה שראינו אותך
"תראי גם שיניתי הרבה בפנימי שלי, לא רק בחיצוני. לפני איזה שבע שנים לא היית מדברת כמו שאני היום, הייתי יותר סגורה. גם בשיחות שלנו הראשונות היית מהוססת, מסויגת, עם פחות ביטחון". 
כשאני רואה אותך מתארחת בתכניות טלוויזיה אני מגלה שאת מאוד מלאה בהומור, והומור עצמי
"תראי, אני עדיין ילדה שרוצה להיות ילדה ולחיות את הילדות, ואני בת 32. לא חייתי את הילדות שלי כמו שצריך, אני תמיד הייתי יותר בוגרת. ובעצם אני עדיין ילדה, אני פשוט צריכה יחס כל הזמן מאנשים. אני רוצה חום, אני רוצה אהבה. אז עכשיו אני צוחקת, אני משתוללת, עכשיו לא רוצה לשכוח".  
 


"כששלחו לי את הקליפ ירדו לי דמעות"

על חוק הלאום שאושר לא מזמן בכנסת אמרה קדרי: "אני מדברת בשפה ערבית, וחוק הלאום שיצא לא מזמן מבטל לי את השפה הערבית, שזה מאוד הכעיס אותי. כאילו מבטלים לי את השפה של אבא ואימא שלי, של השכנים שלי ושל מיליונים ערבים שנמצאים כאן". 
למה החלטת להשתמש בשפת הסימנים בקליפ של הסינגל החדש?
"זה היה קשה לעבוד על זה בקליפ, זה מטורף. את לא מבינה, עבדתי כמעט כל השבוע, הבחורה של שפת הסימנים שלימדה אותי, באמת ייאמר לזכותה שהיא מאוד עזרה לי, והייתה סבלנית. ואת יודעת כמה שאני לא סבלנית, וברוך השם הייתה לי קליטה מהירה, אבל עדיין זאת היה עבודה קשה, זה משהו שאף פעם לא עשיתי".  

קיבלתם תגובות מאנשים כבדי שמיעה?
"נראה לי שבלי קשר השיר הזה מאוד טרי, וטרם נכנס למודעות. מי שרואה את הקליפ הזה מתרגש כי אני גם מנסה להעביר מסר. נראה לי שנתתי טיפה אהבה, ושהצלחתי להראות שגם אני כאן. הקושי הזה של לא לשמוע, תראי, שנים הייתי חולמת שאני על במה ושאני לא רואה ולא שומעת מה יש מולי". 
"ואז הבנתי את הקושי הזה, כשהתחלתי לעבוד על שפת הסימנים. אם את רואה את הקליפ תביני שזה כל כך קשה שבאמת אני יכולה להגיד לך שברגע ששלחו לי את הקליפ ירדו לי דמעות והתרגשתי כל כך".