הוויכוח בין התאגיד למשרד האוצר ומשרד ראש הממשלה הגיע אתמול לשיא נוסף כשעל הפרק סוגיית אירוח האירוויזיון בישראל, שאמורה להגיע להכרעה היום. שר האוצר משה כחלון אמר אמש: "אני חושב שהתאגיד עשה שגיאה חמורה". שר האוצר התייחס לטענת התאגיד כי אין ביכולתו להעמיד ערבויות בסך 12 מיליון יורו. לדברי כחלון, "הם מסוגלים להעמיד את הערבות תוך דקה. אם הם לא יעבירו את הערבות, הם יעשו טעות חמורה ויעבדו בניגוד לכללים ולהוראות".



כעת הסוגיה עומדת לפתחו של הדרג הפוליטי. אם בתאגיד יעמידו את הערבות הנדרשת, שאלת מימון התחרות כולה תעבור להחלטתם של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון לצורך הפקת האירוע. לפי שעה, נראה כי מדובר בכיפוף ידיים, שכן אם התאגיד יחליט כי הערבות לקיום התחרות תגיע מתקציבו, הכסף צפוי לחזור אליו והתחרות ממילא תמומן מתקציב חיצוני. מהתאגיד, בניהולו של גיל עומר, נמסר: "לאורך כל הדרך אמרנו שהתאגיד לא מסוגל לממן את ההפקה. אם הממשלה תחליט לממן - יהיה אירוויזיון בישראל. התאגיד שב ומפציר במקבלי ההחלטות לשבת יחד ולהגיע לתקציב מוסכם עם האוצר".



יציל את המצב? רון חולדאי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יציל את המצב? רון חולדאי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לבני: "הביטול יהיה על ראשו של נתניהו"



רון חולדאי התערב גם הוא במשבר והציע שהעירייה תממן את עלויות האולם, כדי לעזור לתאגיד להרים את ההפקה היקרה. " ושוב חסר המבוגר האחראי", האשים ראש העיר הגדולה, והוסיף: "כמו שהבריחו את מסי מישראל כך מבריחים את האירוויזיון. האירוע שמשודר למיליארדים יעניק חשיפה לישראל היפה שרבים בעולם לא מכירים. עיריית תל אביב-יפו מוכנה להתגייס ולספוג את עלויות האולם-עלות מרכזית באירוע. אולי זה יעזור למי ששוב מטפס על עצים במקום למצוא פתרונות".



באופוזיציה תקפו את התנהלות הממשלה בנוגע לאירוויזיון. יו״ר האופוזיציה ציפי לבני הזהירה אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה: ״האירוויזיון בסכנה וביטולו יהיה על הראש שלך. הציבור לא יסלח על כך שבגלל המשך הריב הקטנוני והפוליטי שלך עם התאגיד נאבד אירוע שמרגש עם שלם. די למשחקים מול התאגיד על חשבוננו. הציבור הישראלי, ההסברה הישראלית וטובת הציבור חשובים יותר משיקולים פוליטיים ומלחמות שאתה מנהל. לא הספיקה לך הפארסה עם ארגנטינה ומסי? שים את הכסף, תמצא פתרון, אתה ראש הממשלה. נטע ברזילי שמה אותנו על המפה העולמית - אל תוריד אותנו משם", הוסיפה. ראש עיריית תל אביב, 



יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ': "משחקי האגו המטופשים וחסרי האחריות של הממשלה עלולים לעלות לישראל בהזדמנות הנדירה לארח את אחד מאירועי הבידור הגדולים בעולם. מדובר בהחמצה לשיפור אדיר בתדמיתה של ישראל, פריחה לעסקים וחיזוק נפלא לתיירות. נראה כי משעה שהבין נתניהו כי האירוע לא יהיה בצלמו ובדמותו, בחר בהתנהגות יהירה וקצרת רואי. אני קוראת לו להתעשת ולא להחמיץ הזדמנות נפלאה שכזאת", אמרה.