האם הפוליטיקה תגרום לביטול האירוויזיון בישראל? במכתב בהול שנשלח לראש הממשלה, הזהירו ראשי התאגיד כי אין בידיהם את הערבות הנדרשת לתשלום לאיגוד השידור האירופאי. הערב תם המועד לתשלום הערבות ולעת עתה אין הכרעה בסוגיה. 

יאיר שטרן, לשעבר מנהל רשות השידור, התייחס הבוקר (שלישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103fm לסאגה שתגיע היום להכרעה, וטען: "רשות השידור כבר ארגנה בעבר שני אירוויזיונים ולא ביקשה עזרה מאף אחד".
"אינני מבין על מה הבכי של התאגיד. כשהייתי מנהל הטלוויזיה גייסתי תקציבים מרוב המדינות שהסכימו להעלות את דמי הרכישה של שידור התחרות, את החצי שני מהתקציב מימנו באמצעות חסויות. עובדי הערוץ הראשון ארגנו אירווזיון יוצא מן הכלל שזכה למחמאות מבלי שימוש בהפקה חיצונית", הוסיף שטרן. 



"אמנם התאגיד צריך להיות גוף שידור עצמאי אך הוא תלוי במשרד האוצר", הדגיש שטרן, "הוא בטוח בפניקה ובטוח שאין לו מספיק מפיקי על כדי להתמודד עם זה ולכן יידרשו מפיקים חיצוניים. אינני זוכר אם בזמני נדרשנו לערבות אך היו לנו יחסים טובים עם ארגון השידור האירופי וזה היה טבעי שהאירוויזיון ישודר בירושלים. למרות הפגנות הדתיים עברנו את זה בשלום. יכול להיות שבאמת לא יהיה לנו אירוויזיון וחבל".