יותר מעשור חלף מאז שפרצה בסערה להקת "התקווה 6", שנוסדה על ידי האחים עמרי ושלי גליקמן (שם הלהקה הוא כתובת דירתם ברמת השרון) - כשלצדם הבסיסט עמית שגיא, המתופף מיכאל אבגיל, הסקסופוניסט אילן אדירי והחצוצרן ברק הנר. כבר שנים היא נחשבת לאחת מנושאות דגל ה־פאנק, ההיפ־הופ והרגאיי הישראלי, ומאחוריה שמונה אלבומים מוצלחים ולא מעט להיטים, ובהם "אם אפגוש את אלוהים", "הכי ישראלי", "הכל עוד לפניי", "קופנגן" ועוד.



"מבחינתי, כל יום שבו אני מתקיים כמוזיקאי בישראל זה נס, ואני לא לוקח את ההצלחה של הלהקה כמשהו שהוא מובן מאליו", אומר עמרי גליקמן, סולן הלהקה ויוצר מרבית שיריה. "כשהתחלנו כלהקה, לא העליתי בדמיוני שזה יימשך 14 שנה. אני חושב שמה שמדביק אותנו יחד, זאת האהבה והתשוקה הגדולה שלנו למוזיקה וליצירה - אהבה שלא נותנת לנו לפזול לכיוונים אחרים ולבגוד בנאמנות שלנו".



מה הדבר העיקרי שהשתנה במוזיקה שלכם לאורך השנים?
"אני חושב שבכל אלבום שלנו יש שינוי, התפתחות והשפעות שונות שמגיעות עם הזמן, ונכנסות לכתיבה וליצירה שלנו; כמו גם המפיקים שלנו, שמשתנים ומלווים את ההרכב וצובעים כל אלבום בצבע אחר. בשנים האחרונות אנחנו עובדים עם 'פילוני' (דני קרק), שבעיניי היה החלקיק החסר ב'התקווה 6' לאורך כל השנים. איתו אנחנו מגיעים למקומות הכי גבוהים וזה פשוט כיף גדול".





מה התגובה הכי מוזרה שקיבלת ממעריצים?
"אני זוכר שבהופעה אחת עלתה לבמה מעריצה, והביאה לי טבעת נישואים, כשהיא מציעה לי להתחתן איתה. העלינו אותה לבמה, והיא נאמה נאום מאוד מרגש. לצערי, סירבתי להצעתה בנימוס רב, אבל זה היה כל כך מתוק. הטבעת, אגב, עד היום שמורה אצלי".



מהו הקנה מידה שלך לדעת אם שיר הוא להיט או לא?
"אני יודע אם שיר הוא להיט או לא, בעיקר בהופעות. כשאנחנו מבצעים את השירים החדשים, זה מצריך הופעה או שתיים בשביל להבין אם הקהל קנה את זה או לא".



כל כמה זמן לדעתך צריך אמן להוציא שיר כדי לשמור על הקהל שלו?
"היום החוקים משתנים. העולם הוא עולם של הוצאת סינגלים בקצב מהיר, בשביל לשמן כל הזמן את המערכת שזקוקה לתזונה הזו. אני עדיין חי באולד סקול ובתפיסת האלבומים, כי גדלתי על זה. אחת הסיבות שרציתי להיות מוזיקאי היא להקליט אלבומים. אנחנו אומנם מוציאים סינגלים בקצב די מהיר, אבל עדיין צוללים בעבודה מושקעת של כל אלבום ואלבום".




בסינגל האחרון שיתפתם פעולה עם אינפקטד משרום. יש עוד שיתוף פעולה שאתה מפנטז עליו?
"כן, אנחנו מאד רוצים לשתף פעולה עם ברי סחרוף, וכמובן עם שלמה (ארצי) המלך!".

מתי האלבום הבא?
"אנחנו בעיצומה של עבודה עליו, ואני מקווה שבתחילת השנה הבאה כבר יצא לנו אלבום החדש".

להקת "התקווה 6" תהיה אחת המשתתפות בפסטיבל "עיר הבירה" בחיפה, שיתקיים היום ומחר, 15־16 באוגוסט, במגרשי אתוס בעיר. מחר יופיעו "התקווה 6" ו"כנסיית השכל" החל מ־20:00; ובחמישי, 16 באוגוסט, יופיעו החל מ־20:00 הראפר נצ'י נצ' ולהקת "הדג נחש". בנוסף, יציע הפסטיבל מתחמי פעילות חווייתיים, שדרת דוכני מזון ומגוון מתחמי בירה של מיטב המותגים המובילים בעולם.