לאחר מאבק בריאותי ארוך, הלכה היום (חמישי) לעולמה הזמרת ארית'ה פרנקלין כשהיא בת 76. פרנקלין, אשר נחשבה לאחת הנשים הגדולות של מוזיקת הסול בארה"ב, ואגדה של ממש בתעשיית המוזיקה באופן כללי, נאבקה בשנים האחרונות במחלת הסרטן ובבעיות בריאותיות נוספות. בימים האחרונים מצבה הדרדר משמעותית, והיא אף הוגדרה כחולה סופנית. 



פרנקלין גדלה בדטרויט, כונתה "מלכת שירי הנשמה" והוגדרה על ידי רבים, דוגמת המגזין "רולינג סטון", כאחת הזמרות הטובות בעולם. היא אף זכתה בשמונה עשר פרסי גראמי, ומדינת מישיגן הגדירה את קולה כ"פלא טבעי". לפני כ-13 שנה היא קיבלה מהנשיא ג'ורג' ווקר בוש את מדליית החירות הנשיאותית, עיטור הכבוד הגבוה ביותר בארה"ב. 




הקריירה המפוארת של פרנקלין החלה בשנות ה-60, כאשר חתמה על חוזה עם "תקליטי אטלנטיק". בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 הוציאה מספר רב של להיטים, ביניהם קאברים לשירים של הביטלס וסיימן גרפונקל. במהלך שנות ה-80 חלה ירידה בפופולריות שלה, ובשנים האחרונות היא התגוררה בדטרויט עם משפחתה. בין היתר, במהלך השנים גם השתתפה במספר סרטים ביניהם האחים בלוז. 


כאמור, לפני כשלושה ימים החלה התדרדרות במצבה הרפואי, והיא אושפזה בבית החולים בדטרויט כשהיא במצב אנוש. מי שחשף לראשונה את מצבה הבריאותי היה עיתונאי הבידור האמריקאי, רוג'ר פרידמן, שסיפר כי משפחתה של הזמרת קיבלה הודעה מהרופאים לפני כשבוע, בה נאמר להם כי עליהם להתכונן לגרוע מכול, מאחר ומצבה קשה במיוחד. 

הענקת מדליית החירות. צילום: רויטרס

פרנקלין בשנת 1998. צילום: רויטרס

"מלכת שירי הנשמה". צילום: רויטרס