יכול להיות שהשם יאיר זיו לא אומר לכם הרבה, אבל ב־2002 לא יכולתם לפתוח את הרדיו בלי לשמוע את קולו בוקע מהרמקולים כסולן השיר "בואי", שיר הבכורה מתוך הפרויקט של עידן רייכל, שהפך ללהיט היסטרי.



זיו, אז בן 24, הפך בן לילה לאחד הזמרים המושמעים ביותר בארץ, והשיר זינק למקום השני במצעד הפזמונים השנתי. "בהתחלה לא קיבלתי את ההצלחה המטאורית בקלות", אומר זיו. "נכנסתי לחרדות ולבלבולים. לא ידעתי לעכל או להכיל את העובדה שהשיר תפס כל כך חזק. רק במשך השנים קיבלתי את זה".



אחרי הצלחת השיר החל זיו לעבוד על אלבום סולו ראשון ("זמן"), שבשל בעיות בירוקרטיות של חברת התקליטים הד ארצי - שם היה חתום - יצא רק ב־2009, בהפקתו המוזיקלית של שמוליק נויפלד, וזכה להצלחה רבה. שירים מתוכו כמו "ברחובות פריז" ו"אחרי שהכל ייגמר" התברגו בצמרת מצעדי הפזמונים.





"אלבום הסולו הראשון שלי מאוד הצליח", אומר זיו. "זה הוכיח לקהל ובעיקר לעצמי שאומנם 'בואי' תרם המון לקריירה שלי ולהכרה שלי בתעשייה, אך גם בלעדיו הייתי מסוגל להצליח, בייחוד אחרי עבודה קשה".



בשנים שחלפו השתתף זיו (40) בשלל פרויקטים מוזיקליים וחרש את הארץ בהופעות, וב־2011 הקים עם שלומי מאיה וליאו יעיש את להקת Lego Lepricons, שהקליטה מיני־אלבום ומוסיפה להקליט ולהופיע ברחבי העולם (בעיקר באירופה). בנוסף, הוא ממשיך להופיע עם להקת קאברים לשירי הסבנטיז והאייטיז. ב־2016 הוציא אלבום סולו שני וראשון באנגלית – Two Black Crows, שלדבריו "הופץ על אש קטנה בחו"ל" ונטה לכיוון הפולק.



"מאחר שאני מושפע מהמון סגנונות מוזיקליים, אני מרשה לעצמי במוזיקה לא להתפשר, אלא להתפרע ולהתנסות בכל מה שבוער בי לנגן", הוא מסביר. "כך, למעשה, החלה העבודה על אלבומי החדש בעברית, שצפוי לצאת בחודשים הקרובים. עוד אין לו שם, אבל אני יכול לומר שהוא יהיה בסגנון אייטיז".





למה דווקא אייטיז?
"אני זוכר כילד את אחי ואותי יושבים בסלון מול הפטיפון ומאזינים לתקליטי האוסף של אילן בן שחר. זאת מוזיקה שמאוד נוגעת ללבי, והחלטתי לעשות לה מחווה. כמובן, החומרים נכתבו והולחנו על ידי בהשראת האייטיז".



היום (ראשון) מוציא זיו את שירו החדש מהאלבום העתידי, "20 שנה", שיר ערגה שכתב והלחין על ימים עברו. "כשאתה מתבגר, אתה פתאום מבין את החשיבות של משפחה וילדים וקולט שגדלת. השיר הוא בעצם מבט לאחור על מה שהיה ועל מה שישנו".



אגב עבר, לא מפריע לך שזוכרים אותך בעיקר כמי ששר את "בואי"?
"אני לא חושב על זה. אני עסוק בכל כך הרבה פרויקטים ויצירה, ואני חושב שהוכחתי שיש לי הרבה מה להציע מעבר ל'בואי'. זה נחמד שיש שיר כזה שמשאיר אותך בתודעה, אבל אני לא תלוי בו ולא מתעסק בעובדה אם זה מציק לי או לא מציק לי. למדתי לקבל את זה".



איפה אתה מופיע כיום?
"האמת היא שלאחרונה הורדתי הילוך בהופעות כי אני עובד על מופע חדש משירי האלבום החדש, מסיים את העבודה על האלבום וגם עובד על כמה קליפים מיוחדים בסגנון האייטיז עם חיים צינוביץ'".