טקס פרסי ה"אמי" לשנת 2018 יצא לדרך הלילה (שלישי) בפעם ה-70. את טקס פרסי הטלוויזיה האמריקאית שנחשב לפרס החשוב ביותר בתחומו, הנחו הקומיקאים קולין ג'וסט ומייקל צ'ה המוכרים מהתוכנית "סאטרדיי נייט לייב", כאשר במאי תוכנית המערכונים, לורן מייקלס, השתתף גם הוא בהנחייה.



על הרגע המרגש במהלך הטקס היה חתום גלן וייס, שביים את טקס האוסקר, שהציע נישואין לבת זוגו מעל במת האירוע. לאחר שסיפר וייס על מותה של אמו לאחרונה, פנה לחברתו ג'ן ואמר: "את תוהה למה אני לא אוהב לקרוא לך 'חברה שלי'? זה בגלל שאני רוצה לקרוא לך 'אשתי'".





בגזרת הפרסים, משחקי הכס קטפה כצפוי את פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר. על אף שהייתה מועמדת ל-22 מועמדויות, סדרת הפנטזיה אכזבה לבסוף כשאספה רק שני פרסים. לעומת זאת, הסדרה שגנבה את ההצגה לאורך כל הערב הייתה "גברת מייזל המופלאה" שזכתה בפרס הקומדיה הטובה ביותר ושלל פרסים נוספים. סיפורה של שפחה, סדרת המופת של HBO, לא זכתה באף פרס בטקס. 

הזוכה בפרס "הקומדיה הטובה ביותר": "גברת מייזל המופלאה". צילום: רויטרס
הזוכה בפרס "הקומדיה הטובה ביותר": "גברת מייזל המופלאה". צילום: רויטרס

 
את פרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת הדרמה, קטפה קלייר פוי על תפקידה כמלכת אנגליה ב"הכתר". מתיו ריס נבחר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"האמריקנים". בפרס הבימוי הטוב ביותר לסדרת דרמה זכה סטפן דלדרי על "הכתר".


בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה זכתה רייצ'ל ברוסהנן על תפקידה ב"גברת מייזל המופלאה". השחקן הטוב ביותר בקומדיה: ביל היידר מהסדרה "בארי".

מתיו ריס, הזוכה בפרס השחקן הטוב בדרמה
מתיו ריס, הזוכה בפרס השחקן הטוב בדרמה


בתוכנית הבידור הטובה ביותר זכתה "סאטרדיי נייט לייב" הוותיקה. תכנית האירוח הטובה ביותר: "השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר". המיני סדרה הטובה ביותר: "ההתנקשות בג'יאני ורסאצ'ה".
 
רגע מרגש נוסף נרשם כאשר המנחים ציינו שהאמי נערך כבר 70 שנה והעלו לבמה את השחקנית הוותיקה בת ה-96 בטי ווייט, שזכתה למחיאות כפיים ולתשואות מהקהל ואמרה: "זה מדהים שבמשך קריירה כל כך ארוכה עדיין סובלים אותך".

עוד ברשימת הזוכים: פיטר דינקלג' מ"משחקי הכס" זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בדרמה, טנדי ניוטון מ"ווסטוורלד" היא שחקנית המשנה הטובה בדרמה, שחקן המשנה בקומדיה: הנרי ווינקלר על משחקו  ב"בארי", שחקנית משנה בקומדיה: אלכס בורשטיין, על "גברת מייזל המופלאה". "המירוץ לדראג של רופול" המשודרת כבר 10 עונות זכתה בפרס תוכנית הריאליטי הטובה ביותר.

בפרס התסריט הטוב ביותר עבור סדרת דרמה זכתה הסדרה "האמריקנים", בפרס הבימוי בסדרת דרמה זכתה "הכתר". "גברת מייזל המופלאה" הוסיפה עוד שני פרסים לאוסף כשזכתה בפרס התסריט ובפרס הבימוי בקומדיה.