"שארלי הבדו": רק באינטרנט


לפני שבוע שיגר ח"כ מסעוד גנאים (רע"מ־ תע"ל) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, והזהיר אותו שהמדינה ורשת סטימצקי יהיו אחראיות לתוצאות מכירת גיליון 1,178 של "שארלי הבדו" באחד מסניפיה. בעקבות האזהרות נמסר בתגובה מהרשת: "סטימצקי דוגלת בחופש הביטוי. הרשת מוכרת את המגזין כבר כמה שנים ותמשיך לעשות כן. יחד עם זאת, החליטה הרשת כי מכירת הגיליון המדובר לא תתבצע במכירה מיוחדת בסניף הרשת, אלא באתר האינטרנט של סטימצקי בלבד, החל מהיום בשעה 17:00 ועד גמר העותקים. בתגובה לצעד של סטימצקי, הנחה שר החוץ אביגדור ליברמן את פעילי "ישראל ביתנו" לרכוש גיליונות של "שארלי הבדו" ולחלק אותם בחינם.



פרס מפעל חיים לאילנית ולשרה'לה שרון


אילנית, שרהל'ה שרון ואמן החושים ליאור מנור הם בין הזוכים בפרס מפעל חיים של איגוד אמני ישראל (אמ"י) לשנת 2014. הפרסים יוענקו לאמנים בטקס שייערך ב־ 2 בפברואר בהיכל התרבות של פתח תקווה. עוד יקבלו פרס על מפעל חיים: השחקנים דינה דורון, רבקה בכר ושמואל וולף, הזמרים חופני כהן ומיכל טל, והרקדנים נירה פז ורוזלין קסל. אות הוקרה מיוחד יוענק לפזמונאי, הכותב והמתרגם אבי קורן - שכתב 500 שירים, בהם "שלווה" ו"בוא הביתה", והגיש את תוכנית הרדיו "ציפורי לילה" בגל"צ.



"בירדמן" מתקרב לאוסקר


"בירדמן", סרטו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, בכיכובו של מייקל קיטון, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי גילדת המפיקים האמריקאית. בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי נרשמה אכזבה אחרי ש"הנסיך הירוק" הפסיד לסרט ""Life Itself בקטגוריית סרט האנימציה זכה "לגו:הסרט". בקטגוריית סדרת הדרמה הטלוויזיונית זכתה "שבר שורות", ובקטגוריה הקומית זכתה "כתום זה השחור החדש". פרסי גילדת המפיקים הנם סיסמוגרף כמעט מדויק למה שעתיד להתרגש בטקס האוסקר, אחרי שבשבע השנים האחרונות הזוכה בגילדת המפיקים זכה גם באוסקר.