סוף עידן: סמי פרג', ממקימי חנויות הצילום המיתולוגיות פוטו פרג', הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 77. רק לפני כחודש פורסמה עליו כתבה נרחבת במוסף "מעריב סופהשבוע", שבה תיאר כיצד התגלגל לעסקי הצילום ואיך הצליח לשמור על רלוונטיות גם בעידן של קידמה טכנולוגית.



פרג' נולד בבגדד, אחד מעשרה אחים. הוא ואחיו פרי החלו את הקריירה שלהם כבר שם, כאשר צילמו תמונות דרכון ליהודים לפני העלייה. הם עלו בעצמם לארץ בשנת 1952 למושב עמישב שליד פתח תקווה. הם הקימו את חנות הצילום הראשונה בפתח תקווה בשנת 1955 ומשם הכול היסטוריה.



בנו של סמי, סיון, גם הוא בעל קריירה בתחום הצילום, כתב בדף הפייסבוק שלו: "אבא שלי, מלך הצילום סמי פרג', נפרד מאיתנו היום. הצלם האהוב, שנשאר ילד, וצילם דורות של ילדים מחייכים והיסטוריה של משפחות נפרד מאיתנו. אין מילים שאוכל לתאר את גודל הלב, הנתינה, המקצועיות והחזון שהיו לו - כל מילה מיותרת".



הוא הוסיף: "כואב וקשה לי לחשוב, שלא יהיה עוד לצידנו, אבל את מורשתו, המסורת והמקצועיות שלו, נמשיך לדורות הבאים. כל כך אירוני התאריך שבחר להפרד מאיתנו, מי שהטביע את מונח הלשון 'אל תתנו לחיוך לחלוף...' עוזב אותנו בא' באדר".



הלוויתו של פרג' תתקיים מחר, יום שישי בשעה 10:00 בבית עלמין סגולה, פתח תקווה.