תערוכה של הצייר ליאו רוט מעלה געגועים לישראל של פעם
התערוכה, ליאו רוט - HOME, עולה כחלק מסידרת תערוכות של אמנים ישראלים קלאסיים. בתערוכה מוצגים 30 ציורים של רוט מתחילת שנות ה-70. לאו רוט נולד בפולין בשנת 1914. הוא למד אמנות בגרמניה ועלה לישראל בשנת 1933 והצטרף לקיבוץ אפיקים, בו היה חבר עד מותו. בשנות ה-50 התמחה בלימודי ציורי קיר בפריז ובאיטליה. במהלך השנים הציג בתערוכות יחיד בארץ ובעולם, ביניהן תערוכה רטרוספקטיבית בשנת 2000 במשכן לאמנות בעין חרוד.
גלריה מונטיפיורי, גורדון 36, תל אביב.

'ביקורת גבולות', תערוכת היחיד של הקריקטוריסט נוסקו נפתחת מחר
נוסקו (נסים חזקיהו), פותח את תערוכתו בסינמטק תל אביב, כשבועיים לפני הבחירות. בתערוכה, תחת הכותרת 'ביקורת גבולות' נוסקו מותח קו ישיר בין העובדה שמדינת ישראל לא סגורה על הגבולות הטריטוריאליים של עצמה לבין ההשלכות של מצב זה על התרבות ההתנהגותית שלאזרחי המדינה.

"תפיסת המושג "גבול" במרחב הציבורי שלנו לוקה בהפרעת קשב חמורה" הוא אומר "כשאין גבול מוסדר ומובנה בין טריטוריות אז גם הנורמות נפרצות, והדבר ניכר במה שקורה בחברה שלנו בשנים האחרונות... במובן הרע ביותר: אין גבול לחוצפה הישראלית."
התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום. פתיחה: מוצ”ש 28 בפברואר 2015 בסינמטק תל אביב.




מתוך התערוכה: "ביקורת גבולות. צילום: יח"צ

תערוכת צילומים חדשה של עודד בלילטי, 'עקבות הצבר' נפתחה במוזיאון ארץ ישראל

הצבר המצוי, סמל השורשיות הישראלית והצמח הכי פוליטי, הפך לאורך השנים כמעט בלתי נראה. השניוּת הזאת של צמח נוכח-נשכח, של תמצית הישראליות המאבדת מכוחה, הופכת את הצבר למקרה מיוחד של התחברות לנופי הארץ ולעברה. צלם העיתונות עודד בלילטי, זוכה פרס פוליצר לצילום חדשותי, נשבה בקסמו החידתי ומקיים בתצלומיו מרדף אין-סופי אחר השיח האידיאלי. "התפישה כי הצבר היה כאן עוד לפניי וכנראה יישאר גם אחריי, הפכו אותו אובייקט מובן מאליו. אבל כיום, בעקבות חיפוש אחר שורשי האישיים, החיבור אל הצבר מתעצם ואני מוצא את עצמי הולך ונקשר לנושא יותר ויותר."
מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב, פתיחה 30.3. למידע נוסף: אתר המוזיאון www.eretzmuseum.org.il