הסטנדאפיסט קובי מימון ינסה לשבור שיא גינס עם מופע הסטנד־אפ הארוך ביותר בעולם.



מדובר ב-42 שעות ו-20 דקות של סטנד-אפ ללא הפסקה. זה יקרה בפסטיבל הצחוק הראשון על שם ספי ריבלין ז"ל, שייערך השבוע בראשון לציון. המופע יכלול חומרים מקוריים של מימון מהמופע שהוא מריץ ברחבי הארץ וחומרים מקוריים שנכתבו לטובת המרתון בפסטיבל, וכמתבקש יהיו גם אלתורים.

כדי לשבור את השיא הקיים, קובי צריך להופיע 42 שעות ו־ 20 דקות רצוף, כשאסור לו לעזוב את הבמה, ונאסר עליו לחזור על בדיחה פעמיים. הוא יוכל לנוח חמש דקות בלבד כל שעה עגולה. נציג מטעם גינס ילווה את האירוע מתחילתו ועד סופו, כדי לוודא שקובי עומד בכל הדרישות.

איך נולד הרעיון לשבור את שיא גינס?
"הכל התחיל מבדיחה. גיל, הסוכן שלי, ואני התלוצצנו והתערבתי איתו שאני יכול להופיע 24 שעות ברציפות. אחרי ההתערבות בדקנו אם 24 שעות זה שיא גינס. גילינו שמדובר - 40 שעות ושמונה דקות. נבהלתי, בלעתי את הרוק, ובכל זאת אמרתי: יאללה, בוא ננסה. אני אוהב אתגרים".
איך מתאמנים לדבר כזה?
"אני מתייעץ עם אנשי מקצוע בתחומים שיכולים לעזור כגון תזונה, מנטליות, פיתוח קול. אני יושב שעות ארוכות וכותב חומרים וממחזר בדיחות ישנות שלי. כחלק מהחזרות אני מופיע שעות ארוכות על במה באולם ריק, מול מישהו שלוקח לי זמנים".
חוץ מלהצחיק, אתה גם משחק ב"זגורי אימפריה". צפית את הבאזז שהסדרה הזאת תעשה?
"הייתה חוויה מדהימה לעבוד עם סוללת שחקנים מוכשרים, ולהיות חלק מתסריט מדהים, שלימים יהפוך לסדרה הכי נצפית בישראל. הכימיה שהייתה על הסט והסצינות המדהימות גרמו לנו לחשוב ולהרגיש שמשהו טוב הולך לצאת מהפרויקט הזה. לשמחתי לא טעינו".
אילו תגובות אתה מקבל על דמות השוטר ב"זגורי"?
"מדהימות ומפרגנות. בעבר היו אומרים לי שאני קורע מצחוק. פתאום אומרים לי שאני מרגש, זה עושה כיף בבטן. ב'זגורי' וב'חברות' יצא לי להראות צד אחר שלי".
אתה חושב שיש בסדרה ממד מהפכני?
"ללא ספק. 'זגורי' היא סדרה אמיצה, ברמת השפה, ברמת הסיפורים ובקיצוניות".
היה לך גם תפקיד אורח ב"מיתה טובה", סרט שהוא הכל חוץ מקומדיה. נדמה שאתה עושה הכל כדי לא להינעל על טייפקאסט של מצחיקן. 
"וואו, 'מיתה טובה', סרט נפלא. אומנם הסרט הוא דרמטי, אבל היו בו לא מעט רגעים קומיים. התפקיד שלי היה דרמטי, בתיבול עדין של הומור. זה מה שטוב במקצוע שלי, שבו אני יכול להיות תמנון ולשלוח זרועות לתחומים שונים בתחום: לשחק בסדרות ובסרטים, להופיע, לכתוב ובעתיד גם ליצור ולביים. אין גבולות". 
"צוחק מי שצוחק ראשון" - פסטיבל הקומדיה וההומור הראשון. 7-5.3. חמישי-מוצ"ש. היכל התרבות, ראשון לציון