מופע קומי מסקרן מתחיל לרוץ בימים אלו, תחת טייטל מבטיח: ״בנות עם ביצים״. מדובר בסטנד־אפ נשי מושחז ונוקב על רווקות, נישואים, דייטים והחלפת טיטולים. שלוש הבנות הן מורן אזערי (32) ממושב מצליח, מיכל קירזון (38) מתל אביב ומירב הרמל (38) מפתח תקווה.
 
איך נולד הרעיון לאחד כוחות?
 
אזערי: ״הרעיון התחיל מדחף שטבוע בי ומנחה אותי. קוראים לו העצמה נשית. אני בעד נשים חזקות, קרייריסטיות, ועל אחת כמה וכמה - מצחיקות. חסר ייצוג נשי על מסכי הטלוויזיה. על במות הסטנד־אפ התחילו לראות נציגות נשית מוגברת, אבל עדיין היחס בין גברים ונשים לא זהה. מה שאהבתי בהקמת 'בנות עם ביצים', הוא שיתוף הפעולה עם עוד שתי בנות מוכש־ רות, שבו כל אחת משלבת סטנד־אפ אישי ומערכונים משותפים של הבנות, והקהל מקבל מגוון של עולמות״.
 
איך נוצר החיבור ביניכן?
 
קירזון: ״החיבור נוצר על הבמות. כל אחת מאיתנו עושה סטנד־אפ כבר שנים, אנחנו מכירות ומעריכות אחת את השנייה לא מעט זמן, אבל אף פעם לא יצא לנו לשתף פעולה עד שהגיע הפרויקט הזה והחיבור הרגיש מאוד טבעי ונכון״.
 
על מה אתן מדברות על הבמה?
 
״כל אחת מביאה זווית אחרת וצבע שונה. אני מביאה את הרווקות המאוחרת, הרצון להתחתן והלחצים מהבית; מורן מביאה את עולם הנישואים, בית, זוגיות והורות; ומירב - דתל״שית נוירוטית עם דימוי גוף בעייתי - מביאה את החרדות, החששות, הנוירוטיות והפחדים של כולנו בחבילה אחת. היא באמת כזאת. היפוכונדרית שאין לתאר״.
 
סטנד־אפ נשי שונה מסטנד־אפ גברי?
 
הרמל: ״סטנד־אפ זה סטנד־אפ. לא משנה אם הוא גברי או נשי, הוא צריך להיות מצחיק. מה שכן, בגלל הדרך שבה גדלנו וחונכנו, יש עדיין הבדלים מאוד ברורים. בעיקר בקטע שגבר יכול לעלות לבמה, להיות גס רוח ולהתלכלך, והוא עדיין יצטייר בעיני הקהל כאמיץ ומצ־ חיק. אישה שתעלה ותעשה את זה, תצטייר כגסה וולגרית״.
 
אזערי: ״אישה צריכה לעבוד יותר קשה על הבמה. אם היא גם נראית סבבה, אז זה בכלל טוב״.
 
קירזון: ״גברים יכולים ללמוד הרבה מהמופע שלנו. אנחנו מדברות על סקס, דייטים, כמה זמן אנחנו משקיעות מול המראה, כמה סבל אנחנו עוברות בשביל להיראות טוב, והכל מנקודת מבט נשית״.
 
עדיין קיימת הסטיגמה על נשים מצחיקות?
 
אזערי: ״אתמול בא אלי מישהו אחרי הופעה ואמר לי: 'תשמעי, סוף הדרך!'. ממש התרגשתי. אמרתי לו: 'תודה רבה', והוא אמר לי: 'לא צוחק איתך, סוף הדרך מבחינתך. מציע לך להחליף תחום'. וברצינות, לצערי עדיין קיימת הסטיגמה שנשים פחות מצחיקות מגברים. אף על פי שזה ממש לא נכון. אני מזמינה אותך לבוא לראות סטנד־אפ במועדונים בארץ, ולהבין שיש נשים מוכשרות שמצחיקות הרבה יותר מגברים. מה שמרגיז הן התגובות המופתעות אחרי הופעה: 'וואלה, היית מצחיקה'. למה ה׳וואלה'? הפתעתי אותו. הוא לא ציפה, וזאת הבעיה: התפיסה שהקהל מגיע איתה מראש״.
 
הרמל: ״הבעיה היא באמת בקהל הגברי. הקהל הנשי מסוגל להזדהות גם עם נקודת מבט גברית ולכן יצחק מהומור גברי. הקהל הגברי פחות מסוגל להזדהות עם אישה, ולכן פחות יצחק מההומור שלה. נשים לא פחות מצחיקות, הגברים פשוט נכים״.
 
אחרי שהתרגלתן להיות סוליסטיות על הבמה, איך זה לעבוד ביחד?
 
קירזון: ״יצא לך להיות פעם ליד 1,000 מטקות שפועלות בו זמנית? זאת בערך התחושה״.
 
הרמל: ״שלושתינו קצקס שאוהבות לדבר. זה הרבה לרלרת. כל אחת עם הראייה שלה, הדעה שלה והרצונות שלה וצריך למצוא את עמק השווה ולהתפשר, ככה זה כשעובדים בקבוצה. בימי חזרות אני מביאה איתי באופן קבוע שלוש אופ־ טלגין. שלוש קופסאות, כן?!״. •
 
"בנות עם ביצים", 15.3, ראשון, 22:00, גלובל מיוזיק, כפר סבא