אחד השחקנים הגדולים והמוערכים ביותר בקולנוע הישראלי, נפטר היום (חמישי) בגיל 94.



אליאס, אשר התפרסם בעיקר לאור משחקו הנפלא בסרטי בורקס למיניהם, שם שיחק בדרך כלל את הזקן חובב האלכוהול, כפי שעשה בהצלחה בסרטים כמו קזבלן, צ'ארלי וחצי ועוד.



אליאס נולד בכורדיסטאן ועלה לישראל בשנת 1947. הוא לקח חלק בפעילויות הפלמ"ח ואף לחם במלחמת העצמאות. סרטו הראשון היה בשנת 1965, בסרט  "הילד מעבר לרחוב". לאחר מכן המשיך ושיתף פעולה עם הבמאי מנחם גולן ז"ל, אשר ליהק אותו לסרטים עליזה מזרחי, הגמל והילד, מרגו שלי ולפני מחר.


את הקפיצה הגדולה עשה במסגרת הסרט "השוטר אזולאי", שם שיחק לצידו של שייקה אופיר ז"ל ולאחר מכן שיחק גם בסרטים אריאנה , "נורית" ו"תיק ירושלמי". התפקיד הזכור ביותר של אליאס בתקופה היה בסרט "קזבלן" ושנה לאחר מכן השתתף גם כן בסרט הבורקס "צ'ארלי וחצי", שם כיכב לצידם של זאב רווח ויהודה ברקן. אליאס המשיך לפרוח בתפקיד בו קיבע את עצמו בסרט חגיגה בסנוקר. אליאס, בתפקידיו המצוינים, התביע מספר משפטים אשר מצוטטים לאורך השנים מהסרטים בהם שיחק. "יקום החתן ויברך", "מתבייש, מתבייש אך הגרון יבש" וכמובן "מי לא מכיר את אדון סלבדור".

אליאס ז"ל היה חתן פרס אמ"י למפעל חיים לשנת 2013. יו"ר אמ"י יענקלה מנדל אמר: "כמה שהיה מוכשר, כך היה אריה אדם צנוע. כל מי שפגש בו התאהב בו ברגע. הדמויות שגילם הפכו לקאלט, וגם צעירים שנולדו שנים לאחר שגילם אותן, יודעים לצטט אותו בעל פה. תנחומינו למשפחה, יהי זכרו ברוך".