הזמר והשחקן גדעון זינגר, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 89, בעקבות סיבוכים של ניתוח לב שעבר באוסטריה.



זינגר נולד ב-1926 בעיר ברנו, אז בצ'כוסלובקיה. הוא עלה לארץ ישראל ב-1940 עם משפחתו. האוניה "פאטריה", עליה שהו, טובעה על ידי "ההגנה". בילדותו גר בשכונת מחלול בתל אביב ולמד שירה ונגינה על כינור. סיים הכשרה מקצועית כמלטש יהלומים. לאחר מכן לחם זינגר בפלמ"ח ולאחר פציעה הצטרף לצ'יזבטרון והיה הסולן בביצוע המקורי של שיר "הרעות".



דלת הקסמים

בשנות ה-50 וה-60 היה חבר בהרכב הזמר והבידור "רביעיית מועדון התיאטרון" עם שמעון בר, יעקב בן-סירא וראובן שפר. הופיע פעמיים בפסטיבל הזמר וזכה במקום הראשון ב-1961 עם השיר "שאני עמך". בן זוגו ברבות מהופעותיו היה יעקב בן סירא.



גדעון זינגר הופיע בדו-רה-מי, בהבימה, בקאמרי ובצוותא בהצגות "אופרה בגרוש", "הזוג המוזר", "הבה נתגרש", "אדם הוא אדם", "זעקי ארץ אהובה", "הלילה השנים עשר" ועוד. כמו כן השתתף במחזמר "איש למנשה" של המפיק גיורא גודיק והופיע בהצגות ילדים בתיאטרון לילדים מארץ עוץ. בסוף שנות השישים החל להופיע בתיאטרון באירופה ובברודוויי בתפקיד דון קישוט בהצגה "איש למנשה".‏ בשנת 1977 חזר לישראל והצטרף לתיאטרון באר שבע.‏



סרטים שבהם השתתף: "רק בלירה", "השכונה שלנו", "הגמל המעופף", "איי לייק מייק", "תעלת בלאומילך", "חבורה שכזאת", "נחצ'ה והגנרל", "דליה והמלחים", "עזית של הצנחנים" ,"רק היום", "מיליונר בצרות", "השועל בלול התרנגולות", "טעות במספר", "אמי הגנרלית", "חמש חמש" ועוד. זינגר הופיע גם בתוכניות טלוויזיה (כמו סדרת הילדים "דלת הקסמים" משנות השבעים, בה שיחק את הקוסם אדון קוק).



ב-1983 פוטר מתיאטרון הבימה ובעקבות כך עזב את ישראל. בשנת 1987 עבר זינגר להתגורר בווינה ושיחק בתיאטרון Theater in der Josefstadt כשחקן מן המניין וחבר של כבוד. כמו כן הוא משתתף בסרטים גרמניים ואוסטריים ובתיאטראות קיץ.



בשנת 2005 הוא נישא לאמנית שירה זינגר. בנו הוא עורך הדין יואל זינגר, מאדריכלי הסכם אוסלו.