מורן אייזנשטיין, שחקנית ודוגמנית לוהטת עד לפני כמה שנים, זאת שלא בא לה ביום שלישי, פרצה לחיינו בפרסומת הנודעת לנטוויז׳ן, שהפכה אותה בן לילה לסמל סקס.



היום, שנים אחרי, עם סטטוס חדש של אמא לשלושה, חוזרת אייזנשטיין למסכים, אבל הפעם מכיוון לא צפוי - דווקא מעולם הילדים. עכשיו, במהלכו של הקאמבק, אייזנשטיין בת ה-37 מדברת בגילוי לב על השנים הקשות - על הפרידה הכואבת והטרייה מבעלה סוכן הטאלנטים ינאי רטפן, על הנפילה הגדולה משיא ההצלחה, על עולם הבידור שסגר בפניה דלתות והקיא אותה מתוכו, והקושי הרב במרוץ אחר השילוב בין אמהות לקריירה.



"כששואלים אותי בת כמה אני, אני משיבה "בשנות ה-30 לחיי", למרות שאני מרגישה זקנה נפשית, כי עברתי המון. דברים לא באו לי בקלות בחיים", היא חושפת, ״נאלצתי תמיד להילחם. לפני גיל 14 אבא שלי נפטר, ומצאתי את עצמי מתבודדת על הגג של הבית שלנו ובוהה בשמיים. התחלתי לפנות לאלוהים וביקשתי בקשות, אמרתי 'אלוהים, תן לי את הכוחות להיות חזקה, שאני לא אשאר לבד, שיקרו לי דברים טובים'. בקשות של ילדה. הבנתי שלא רק שיש לי שמירה, אלא שיש גם מי שמגשים לי את החלומות, כי בסופו של דבר כל מה שחלמתי עליו, התגשם, כולל להיות הכי מפורסמת במדינה״.



כשאני מזכירה לה את אותו משפט מיתולוגי מהפרסומת (״ואם ביום שלישי לא בא לי״), היא אומרת: ״בואי נסכם את העבר שלי בשני משפטים. היו לי כמה אקסים מוכרים ולא בא לי בשלישי. למה אנשים תקועים בפרסומת הזאת? זה פשוט מטריף, כמה זה פתט. אנשים עושים דברים יותר משוגעים. זה פסיק קטן מכל מה שעשיתי. כמה אפשר לכתוב ולהתעסק בזה, אני אדם אחר היום, עברתי שינוי מקצה לקצה בחיי. אני לא מצטערת על דבר, ובטח לא על הפרסומת שהפכה אותי לסוג של סמל סקס והביאה איתה גל של הצעות ועבודות. אין לי שום בעיה עם התדמית הנשית, כי לכל אישה חשוב להיראות טוב, להרגיש נחשקת, אבל יש לי הרבה מעבר להציע. בגלל הפרסומת נאלצתי להילחם שנים עם תדמית של כוסית עם שפתיים וחזה גדול - מה שפתח לי דלתות בתחילת הדרך גם סגר לי בהמשך. אני לא מוכנה לדבר על העבר שלי, פני קדימה, בגלל זה קוראים לזה 'עבר', תמיד מכניסים אותי לשם בכוח. אני מבינה שזה חלק מהעניין, אבל באמת די - הניחו לי״.




"זה פסיק קטן מכל מה שעשיתי". צילום: צילום מסך


אז נניח לפרסומת, אבל מה בעניין האקסים, בכל זאת יצאת עם הארוס של בר רפאלי, עדי עזרא?


״אני מסרבת לדבר עליו, זה החיים שלו ולא העניין שלי, כמו שאני לא רוצה שידברו עלי. מי אני בכלל שאתראיין על עדי. אני מאחלת שיהיה להם רק טוב, אני מפרגנת ושמחה שטוב להם יחד. זה מצחיק אותי שפונים אלי בעניין האקסים. את מכירה את המשפט - 'כשהעבר מתקשר אליך, אל תענה לו, אין לו מה לחדש לך'. אז נסכם את זה כך״.



כשהשעון תקתק


לפני כעשור מורן אייזנשטיין הפכה לאחד השמות החמים בתעשייה. מלבד הפרסומת לנטוויז׳ן, כיכבה בפרסומות למילקי, וכן בטלנובלה ״רמת אביב ג'״, ב״השיר שלנו״, ב״המופע של סטיב״ וב״פספוסים״, הנחתה את התוכנית ״Y בלילה״ ואת רצועת השידורים של פופ טי וי, הופיעה בהצגה ״אני עם אשתך גמרתי״ ובהצגת הילדים ״פינוקיו״, ועיטרה שערים בכל עיתון מוביל במדינה. ואז לאט-לאט נעלמה מהמסכים ומהתודעה. ״בגיל 28 החלטתי לברוח מכל הרעש סביבי״, היא מספרת, ״לא יכולתי יותר לשאת את כל מה שכתבו עלי במדורי הבידור - מורן והשפתיים, מורן והחזה. הרגשתי שאיבדתי שליטה. אמרתי לעצמי 'אלוהים, זה כל מה שיש לי להציע לעולם?'. חטפתי חרדה מטורפת. בשיא הקריירה שלי החלטתי שאני לא יכולה יותר להיות שם. מה ששבר אותי סופית זה טוקבק שכתבו עלי במדורי הרכילות. מישהו כתב 'מסכן אבא שלה, בטח מתבייש בה בשמיים'. זה גמר אותי סופית, ריסק אותי נפשית, והחלטתי שדי, אני לא רוצה להיות יותר חלק מהעולם הזה״.



לא ניסית לחזור לתחום?


״אחרי שנה וחצי של שקט, שבהן סירבתי להצעות, רציתי לחזור, אבל מהמקום שלי - שזה להביא ערך מוסף ותוכן, אבל אז זה כבר לא עניין אף אחד. הפכתי לאוויר. מה לא עשיתי וניסיתי, אבל ספגתי עוד כישלון ועוד סירוב, והכל בתירוצים של ׳את טו מאץ׳ סקסית ויפה, אבל טיפשה׳. דלתות לא נפתחו בפני, ומה שנפתח לא הוביל לשום דבר. הייתי נורא מתוסכלת. זה היה ממש לא קל. הייתי במצב נפשי מאוד קשה. אני זוכרת תקופה שהיו לי חרדות לישון בחדר סגור, אז ישנתי במרפסת ליד השמיים, ליד אלוהים. הייתי שואלת את עצמי לאן אני הולכת מפה. אין לי זוגיות. אין לי קריירה, הרגשתי שיש לי כל כך הרבה מה לתת ואף אחד לא רוצה לקבל. זה היה נורא. ואז הכרתי את ינאי״.



במאי 2010, אחרי שנתיים של זוגיות, החיים חייכו אל מורן והיא נישאה לינאי רטפן, גרוש ואב לשניים. שנה אחרי החתונה נולד בנם הבכור אריאל. שנתיים לאחר מכן נולדו התאומים ניל וקים. ״התחתנתי בגיל 32. זה משהו שנורא הטריד אותי. האם זה יקרה, מתי זה יקרה, האמנתי שהשעון הביולוגי מתקתק. הייתי נורא בלחץ, בעיקר כי כל החברות שלי כבר היו אמהות. ואז החלום שלי התגשם. הפכתי להיות אמא, אשת משפחה. אריאל נולד ואחרי שנה גיליתי שאני בהריון עם תאומים. כשהייתי בהריון עם אריאל, הייתי בעננים שאני אמא, אבל בו-זמנית הייתי מדוכאת, כי לא מצאתי את עצמי בתעשייה הזאת. הייתי קמה בבוקר ורואה רק חושך. הייתי בדיכאון זמן רב. ההריון והלידה עם אריאל היו קשים נורא, כמו גם ההתמודדות הראשונית שלי כאמא. הייתי במשבר, בסוג של דיכאון אחרי לידה, נטלתי כדורים פסיכיאטריים שעזרו לי מאוד. אחרי מספר חודשים, כשהרגשתי שאני חוזרת לעצמי, הפסקתי אותם״.



מה גרם לך לחזור לעצמך?


״בזמן שהייתי עם תינוק קטן בבית, הקמתי את אתר 'אימוש', והוא הציל את חיי. הרגשתי צורך לשתף אמהות אחרות בחוויות שלי מההורות. מה באמת קורה בנפש של האישה. אחותי פתחה לי בלוג והתחלתי לכתוב על חוויות ההריון, הלידה, האמהות והזוגיות. פנו אלי מ'צינור לילה', כי שמעו על האתר. מאז הכתבה, הייתה חשיפה גדולה לאתר. התחלתי לתחזק את הדבר הזה ואמרתי 'תודה לאל' שיש לי מה לעשות ואני לא אבודה. זה מילא אותי. לא היה לי זמן לחשוב כמה אני מסכנה שלא השגתי דברים אחרים, כי התרכזתי באתר ובאמהות. התחלתי לעשות סרטונים קטנים לעסקים, דף הפייסבוק התחיל לצבור תאוצה. זכיתי לחשיפה גדולה - למעלה מ-50 אלף אמהות שקראו אותי״.



נכשלתי


ואז החל המשבר בנישואים. בחודש האחרון היא ובעלה החליטו לפרק את החבילה ורטפן עזב את הבית. ״לפני הכל, חשוב לי להגיד באופן כללי שאני אדם שמאוד מאמין במוסד הנישואים, במשפחתיות, בביחד ובהתמודדות משותפת בטוב וברע״, היא אומרת. ״אבל אני גם מאמינה שאדם צריך לשמור על האושר שלו ולא לוותר עליו. הפרידה שלנו הייתה החלטה משותפת בכדי שכל אחד יבחן את הדברים מהצד, ולא בתוך סיר הלחץ המשפחתי. זאת החלטה קשה שנעשתה בכובד ראש. אני לא גרושה, אני פרודה, ואני בודקת ובוחנת הכל בשיתוף פעולה מלא איתו. יש פה חמישה ילדים והוא אבא נהדר. יש לו שני ילדים מנישואים קודמים, שקיבלתי אותם בזרועות פתוחות. זאת החלטה קשה לקחת, בעיקר בגלל הילדים. אני לא חושבת על עצמי אלא רק על הילדים. היה ברור לשנינו שאני והוא זה לא האישיו, אלא לתת לילדים את התחושה שהם חלק מהחיים שלנו ותמיד יהיו המשפחה והאהבה הכי גדולה שלנו״.



מה הוביל להחלטה להיפרד?


״שחיקה טבעית של החיים והזוגיות. אני אדבר עלי ולא עליו, כי הוא עדיין בעלי ואני שונאת את המילה ׳גרושה׳. צריך לשנות את זה לפרודה, זה יותר נעים. אני אדם שמונע מרגש, תמיד הייתי מתאהבת סדרתית ודרמטית. אני אדם שזקוק לתשומי, והמון יחס ורגש. זה מה שמניע אותי בחיים. זה אולי יישמע ילדותי, אבל אהבה בעיני צריכה להיות כמו בסרטים הקיטשיים. אסור להתפשר. וככה אני רוצה שזה יהיה בחיים שלי, אפילו שנשואים שנים והסרט ההוליוודי נגמר, וזה טבעי ומובן, בעיקר כשיש ילדים, אבל חשוב להטעין את הקשר ולטפח אותו. הפסקנו להעריך אחד את השנייה, לקחנו דברים כמובן מאליו, כשאת נשכחת ולא מטעינים אותך, כוח האינרציה של הקשר יורד. אני צריכה שיטעינו אותי בצורה הכי אמיתית וקלישאתית עם פרחים ופתקיות על המקרר, כי אני מאמינה באהבה התמימה של פעם. לא הפסקתי לאהוב אותו, אבל כשאת לא מקבלת את מה שאת מאמינה שמגיע לך כאישה, אז יש כעסים שיוצרים פערים ואכזבה. כאחת שממליצה ועוזרת ל־50 אלף אמהות, אני לא יכולה להגיד דברים, אבל לא לחיות לפי הדרך שבה אני מאמינה. אני מעריכה את עצמי ולא חסר לי כלום, אז אני מצפה בנישואים לקבל את הפידבק שמגיע לי כאישה.



״לצערי, בגלל שאני מוכרת, זה התפרסם. כאדם מפורסם זה לא קל לעשות החלטה כזאת - להרגיש חשופה ולדעת שכל המדינה תדבר על זה. מעבר להתמודדות הרגשית, אני מתמודדת עם הפרסומים על הפרידה. אנשים נכנסים לי לוורידים, ואני לא אוהבת חטטנות. ינאי עזב את הבית ואני מאמינה שהמרחק יביא לנו את התשובות. גם אם בא לי לרחם על עצמי, וכן, אני קצת מסכנה, כי בעלי עזב, וזה עצוב, אני נשארתי עם הילדים, אין לי את הפריבילגיה בכלל לבכות, אולי רק בלילה בכרית במיטה, כשכל הילדים ישנים. במהלך היום אני מתחזקת עבודה ומגדלת את ילדי, אין לי כרגע שום מקום לדיכאון ובטח שלא לרחמים עצמיים. בשנייה אני יכולה ליפול למטה, אבל אני צריכה לקום לילדים שלי בבוקר עם חיוך. אנשים רואים אותי וזה מוזר להם. מה הם מצפים? שאני אבכה ואהיה שבורה? לפני הכל אני אמא, אני אדם בוגר ואני אתמודד. הם לא מבינים. לכן אני צריכה להראות להם ששום דבר בבית לא השתנה. אני רק רוצה לראות אותם שמחים, רק זה כרגע בראש מעייני״.



נשמע שאת נורא חזקה.


״את הבכי והדמעות שלי עברתי לפני הפרידה. כשעשינו את ההחלטה. אז כבר לא נשארו לי דמעות היום. אני לא אשכח את הרגע שהוא העמיס את הבגדים שלו והארון פתאום הפך ריק״, משחזרת מורן ופורצת בבכי שהיה שמור זמן רב בפנים, ״ניסיתי להעמיס את המגירות והמדפים שהוא פינה בבגדים של הילדים, בכדי שזה לא ייראה ריק. אני מתבאסת שאני בוכה עכשיו, כי אני לא רוצה להישאב למקומות של רחמים עצמיים. אני עוד שעתיים צריכה לאסוף אותם מהגן ואני לא יכולה לבוא אליהם בעיניים דומעות. הילדים רואים ומרגישים הכל״.



התחלתם הליך גירושים?


״עדיין לא. אני רוצה להאמין בסוף טוב של אבא, אמא וילדים ביחד. ברור שהייתי מעדיפה שדברים יסתדרו, אבל אסור לוותר על משפחה מאושרת. אני מאמינה שהזמן יעשה את שלו, וזה תלוי בשנינו. כל אחד לקח את הפינה שלו בכדי לעשות את ההחלטות שלו, להבין איפה הוא טעה ואם יש סיכוי שזה יעבוד או שזה כבר מת. זה הדבר האחרון שרציתי או ייחלתי לו. אני רואה בזה כישלון שלי, וזה מתסכל. כי לא משנה מי עזב, מי אשם, מי החליט לעשות את הצעד, בשורה התחתונה, נכשלתי.



אוהבת את עצמי


אייזנשטיין הצליחה לאסוף את השברים ובתקופה של משבר בחייה האישיים, בחרה להשיק את מורני האלופה, דמות ילדים שתככב בקרוב בערוצי הילדים ב-VOD. בימים אלה היא משיקה את הקלטת הראשונה. ובזמן שהיא תזכה להערצת ילדים, האבות שלהם יזכרו אותה לנצח כסמל מין. ״התחלתי את אתר אימוש מהמקום הכי נמוך בחיי, והאתר הזה החזיר אותי לתעשייה, כי בזכותו יכולתי לממן את הדמות הזאת. עברתי מהפך וחזרתי לתעשייה, למקום הכי תמים וטהור. אני כיום מאושרת ושלמה. גיליתי בעצמי כוחות. בגלל זה אני מעריכה את הכוח הנשי וסוגדת לנשים באשר הן. אני יודעת מה זה להיות אישה, ואילו כוחות עצומים נדרשים לנו. כל הנשים הן סופרוומן. מההחלטה שלי להקים את האתר, לעשות את הדמות שלי ועד החזרות והכוריאוגרפיה והקלטות השירים, הפרידה מינאי, ובמקביל לתקתק שלושה ילדים, שלא הרגישו לרגע שאין אמא בבית״.



תספרי לי קצת יותר על מורני האלופה.


״זה היה חלום שלי במשך שנים. תמיד ידעתי שתהיה לי דמות לילדים. אבל הוא היה בגדר חלום, כי עדיין רציתי לעשות דברים בעולם של הגדולים, אבל לצערי, לא הצלחתי. לפנות לעולם הילדים זאת החלטה שאין ממנה דרך חזרה. כבר הייתה לי נגיעה לעולם הילדים, כתבתי ספר ילדים 'הדוד חום בא לבקר', ושיחקתי בהצגה, שמתבססת על הספר, אבל לא כדמות ראשית. הפעם אני הדמות המרכזית. הילה ואלון שלגל כתבו את המופע ופניתי לקובי מחט שביים אותה ואת ה-DVD הראשון, שיוצא ממש עכשיו. גם יובל המבולבל לקח חלק. מורני האלופה היא דמות מסרט מצויר, שמגיעה לעולם האמיתי ומופיעה עם הבובה טאבי, שהיא בעצם טאבלט שמספק מידע למורני על העולם, על משפחה, על חברויות ועוד. אני שרה שירים שמביאים את כל כולי, על פי הערכים שאני מאמינה בהם כאדם בוגר. יש משפט באחד השירים שאומר 'אני לא מוותרת. זה הכוח האמיתי. אני לא מוותרת וזה מה שהולך איתי. אני לא מוותרת, אנסה תמיד שוב ושוב. אני לא מוותרת, זה הדבר הכי חשוב'. זאת האמונה שלי, לא לוותר. התבשרתי עכשיו שבקיץ, ב-YES, יהיה ערוץ פתוח לילדים, שבו יופיעו הקטעים מה-DVD שלי בלופ, לצד כוכבי הילדים הגדולים, ורק השקתי את הדמות בחודש האחרון״.




מורני וטאבי. צילום: איתן טל



אני מחזירה אותך עכשיו לאותו גג בבית הורייך, מה את מבקשת מאלוהים?
״אני מבקשת שיעזור לנו להחליט מה הדבר הנכון עבורי ועבור ינאי - או שנחטוף כאפה ונחזור להיות יחד והכל ישתנה, או שהגירושים יהיו קלים והילדים לא ייפגעו. הוא, למעלה, יודע מה הכי נכון עבורי כבן אדם. הייתי מבקשת להופיע גם ב׳מותק של פסטיבל'. שמורני האלופה תצליח. אני אעשה הכל, כמובן לבד, בכדי להצליח, אבל תמיד זה היה בקושי רב, אז אני מבקשת שפעם אחת הדרך תיפתח לי ואני אחליק בקלות בלי מכשולים. אני מאוד מאושרת היום מהבחירות שלי בחיים. אני מאושרת מהאמא שאני. פעם, אם היית שואלת אותי, הייתי אומרת לך שהייתי משנה המון דברים בעצמי. היום אני יודעת שכל מה שעברתי, יצר אותי. לא הייתי משנה דבר אחד. סוף־סוף אני קמה בבוקר, מסתכלת במראה ואוהבת את עצמי. ביום שאתה אוהב את עצמך, אתה לא מוותר על שום דבר שמגיע לך״.