"הרי את משובשת לי״ היא הצגת בידור חדשה המאחדת בין מיכל ינאי, אבי דור (שגם כתב וביים) ונטלי דדון בהופעות ברחבי הארץ. הסיפור מוכר: הבעל נשאר עם הילדים בבית, בזמן שאשתו מבלה בחופשה בחו״ל.

נו, אז מה כבר יכול לקרות?
הרבה. הרבה מאוד. הקומדיה מציגה סיטואציות מצחיקות על זוגיות, החיים והילדים.
אבי, על מה ההצגה?

״ההצגה על כל הדברים הקטנים והמצחיקים שקורים בין בני זוג עם השנים. על זה שאסור לשקוע בשגרה, אלא חייבים להוסיף אש למדורת הנישואים כל הזמן. גיליתי שהדלק הטוב ביותר הוא הומור. הריב הכי גדול בין בני זוג יכול להיפתר כשאנשים מסתכלים בקלילות ובהומור על המצב״.
לצחוק יש חשיבות גדולה בהצגה?
״ברור. בגלל שהנישואים הם מוסד, אתה צריך המון מצב רוח וחוש הומור בשביל לשרוד במוסד הזה כל כך הרבה זמן. אשתי אומרת לי שנישואים הם ריצה למרחקים ארוכים, וזה כל כך נכון. כל פעם שהיא מתעצבנת, אני רץ כמה שיותר רחוק״.
איך ליהקת את מיכל ינאי ונטלי דדון?
״נטלי הייתה הברקה של גיל, המפיק. בדיעבד, מתברר, הברקה גדולה. היא הפנטזיה שלי בהצגה. כשמכירים אותה, היא פנטזיה עוד יותר גדולה, כי היא פשוט בחורה מהממת ומוכשרת. זה גם המקום לציין ולהזכיר את אשתי בהצגה, מיכל ינאי, שבכל הצגה אני לומד ממנה משהו חדש. שחקנית גדולה״.

מיכל, עד כמה הטקסט בהצגה ריאליסטי מבחינתך?
״ההורים שלי, בני 60 פלוס, יצאו מההצגה ואמרו: 'איך אבי דור יודע מה קורה אצלנו בבית?'; בעלי, שעזר לי ללמוד טקסטים בבית, שאל אותי: 'זה סיפורים של אבי, או שאת תרמת סיפורים מהבית?'; וחברה שלי, שהגיעה בלי הבעל, אמרה שהיא חייבת לחזור איתו כדי שיבין סוף סוף על מה היא מדברת. 

אני חושבת שמה שכל כך מצחיק בהצגה זאת העובדה שכל מי שנשוי ימצא שם את עצמו ושיחות מהבית. בסוף כולנו נשאבים לשגרה, מנסים להילחם בה, רבים לפעמים על שטויות, ומנסים לנצח את הסטטיסטיקה״.
 
נטלי, זאת ההצגה הראשונה שאת משתתפת בה. איך זה לעמוד על הבמה מול קהל?
״תחושה מדהימה. קהל של מאות אנשים יושב באולם, מסתכל עליך ומחכה למוצא פיך״.
 
מיכל, אחרי כל כך הרבה שנים מאחורי המצלמה, מה עדיין מצליח לרגש אותך? לעמוד על הבמה כמו בהצגה? ההשתתפות בריאליטי הבישול? יש העדפות, או שהכל פרנסה? ״לשמחתי הרבה, עבדתי כל כך קשה בתור ילדה ונערה, שיש לי את הפריבילגיה להיות היום בררנית. אני מודה כל הזמן על מזלי הטוב שאני מתפרנסת מלעשות משהו שאני אוהבת. אני עכשיו בחזרות בתיאטרון באר שבע ל׳פרק ב׳׳ של ניל סיימון, ואחרי החזרות אני מסתובבת בארץ בקניונים עם הופעה שלי שכבר רצה שנים. ואני נהנית בשניהם. כל אחד פורט אצלי על נים אחר וגורם לי שמחה. וכן, כשעושים הרבה טלוויזיה מתגעגעים לתיאטרון, וכשעושים ערב-ערב תיאטרון, מתגעגעים לעשות קולנוע. אני פולנייה - מתלוננת בכל מקרה״.
 
יש איזה תפקיד שהיית רוצה לעשות? חלום ישן?
״השתתפתי בהצגה ׳האב׳ כשהייתי בת 14 בהבימה. חנן שניר היה הבמאי. מי ששיחקה את אמא שלי הייתה טטיאנה קנליס אולייר. אני מקווה באחת ההפקות לשחק את האמא״.
 
נטלי, איך התחברת לטקסטים בהצגה? נישואים, שיעמום, בגידות.
״ההצגה מבוססת על הווי וסיפורים שקוראים בכל יום בעיתונים ורואים בסביבתנו. היא לקוחה מהחיים, ככה שהיה קל להתחבר לטקסט״.
 
עשית ריאליטי, את מדגמנת, משווקת את עצמך באינסטגרם, השתתפת בקליפ של אביהו פנחסוב ובהצגה הזאת. מדובר בחיפוש עצמי, בזה שאת עדיין לא יודעת מה תעשי כשתהיי גדולה, או שפשוט רק ככה אפשר להתפרנס בישראל, לעשות הרבה דברים ולהיות מולטי טאלנט?
 ״חיפוש עצמי? ממש לא. אני יודעת בדיוק לאן אני הולכת, מהם היעדים, מהן המטרות ואיזה פסגות אני הולכת לכבוש״.
 
מה היעדים?
״כשיגיע הזמן והטיימינג הנכון, אחשוף אותם״.
 
מיכל, אני רואה שהבת שלך עושה את צעדיה הראשונים בתעשייה. זה בא ממנה?
״כמובן שזה משהו שהיא רצתה לעשות. פנו אלי להצטלם לפרסומת של קדס וסקופ, ושאלו אם היא תרצה. שאלתי אותה, והמצחיקולה הזאת אמרה שהיא תחשוב על זה ותחזור אלי. אז אחרי כמה ימים היא חזרה ואמרה שבא לה. היה לה כיף. היא כל כך קטנה, אז קשה לדעת אם זו תהיה דרכה או לא. time will tell״.
 
איך את עם זה? מעודדת? שומרת ומגוננת? היא אפילו יותר צעירה מהגיל שאת נכנסת לעולם הזה.
 ״אני הכי מגוננת בעולם. מצד שני, אני נותנת לה לראות בעצמה שעולם הזוהר לא תמיד זוהר. שצריך לצלם בגדים קצרים בחורף כשקפוא בחוץ, שלפעמים לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ושוב, גם כשנמאס, יכול להיות מעצבן. היא לומדת מה זו אחריות ומה זאת התחייבות וזה מקסים בעיני. בסופו של דבר, כרגע זה מבחינתי חוויות שישאירו זיכרונות מקסימים לעתיד, ולא צעדים הרי גורל לכאן או לשם״.
 
ההצגה עוסקת בזוגיות, ויש כאן רווקה אחת. אז נטלי, מה עם זוגיות?
"מחכה לנסיך שיגיע על הסוס הלבן. ראית אותו במקרה פה באזור? אגב, אני לא קטנונית. גם סוס אפור זה סבבה".
 
"הרי את משובשת לי", 29.5, שישי, 22:00, תיאטרון גבעתיים; 13.6, מוצ"ש, 21:30, אנסמבל הרצליה; 19.6, שישי, 22:00, תיאטרון הצפון