אנחנו יודעים מה אתם זוממים לעשות בקיץ הקרוב: לטוס לחו”ל. אנחנו גם יודעים מה היא אחת ההטבות הגדולות של טיסה לארץ רחוקה, שבטח עוד לא חשבתם עליה: האפשרות לפגוש חזיתית כמה כוכבים גדולים באמת (אנחנו בטוחים שהיה כיף להיתקל בזבולון מושיאשווילי, אבל אנחנו מתכוונים למישהו בסדר גודל של ג'ייק ג'ילנהול). ואתם אפילו לא צריכים להרחיק עד לוס אנג’לס בשביל זה או לכתת רגליים בשדרת הכוכבים בהוליווד – מספיק שתהיו שוחרי תרבות רציניים ותצטיידו בכרטיסים למחזות תיאטרון ולמחזות זמר. בהרבה מאלה תמצאו את מי שאתם רגילים לפגוש דווקא על מסך הקולנוע או הטלוויזיה, כי גם שחקנים עשירים ומפורסמים נחושים בדעתם להוכיח לעולם שהם אמנים, לפני הכל. אז לפני שאתם רצים לקנות שוב כרטיסים ל”מלך האריות”, הנה כמה מחזות ששווה לשקול להשקיע בהם, ולו כדי שתוכלו לומר שהייתם במרחק כמה מטרים מהאנשים האלה.



ג’ילנהול נלחם בצמחים
בהפקה מחודשת של הלהיט “חנות קטנה ומטריפה” (Little Shop of Horrors) משנות ה־80, שאם לא צפיתם בו על הבמה, בטח נתקלתם בו בתוך קלטת וידיאו אי שם בעבר הרחוק, ג’ייק ג’ילנהול (“הר ברוקבק”, “אסירים”) משתחל לנעליו של סימור קרלבורן, מוכר אומלל בחנות צמחים שבה גדל צמח שניזון מדם בני אדם. מדובר באחד ממחזות הזמר הוותיקים ביותר על הבמות, שכתבו והלחינו הצמד המפורסם הווארד אשמן ואלן מנקן, ורץ במשך שנים באוף ברודוויי. המחזמר מבוסס על סרט מצליח לא פחות משנת 1960. ההפקה המחודשת הזו עלתה בתחילת החודש באוף ברודוויי, בניו יורק סיטי סנטר, כחלק מהפקות ה־Off Season שלהם, וצפויה לשוב בקרוב להצגות נוספות. את התפקיד הנשי הראשי מגלמת זוכת הטוני אלן גרין. כרטיס יעלה לכם החל מ־30 דולר.



גרמר מחפש את ארץ לעולם לא
אם אתם נורא מתגעגעים לפרייז’ר, זו ההזדמנות שלכם להתאחד איתו. השחקן קלסי גרמר, שגילם את הפסיכיאטר הטלוויזיוני הרדיופוני שפעם שלט במסך הקטן, מככב בימים אלה באחד התפקידים הראשיים בהפקה חדשה, שעלתה לבמות באפריל האחרון בתיאטרון Lunt-Fontanne בברודוויי, ניו יורק. Finding Neverland מבוסס על הסרט “למצוא את ארץ לעולם לא” משנת 2004 (בכיכובם של ג’וני דפ וקייט וינסלט) והוא עוקב אחר סיפורו של ג'יימס מתיו ברי, האיש שכתב את "פיטר פן", עם בני משפחת לואלן דיוויס, שהיוו את ההשראה לסיפור. גרמר מגלם את מפיק התיאטרון שעבד עם ברי, צ’רלס פרומן. את ברי עצמו מגלם כוכב מוכר נוסף – מתיו מוריסון, ששיחק את וויל שוסטר בסדרה GLEE. כרטיס יעלה לכם החל מ־72 דולר.



קידמן עושה צדק
עברו כמה שנים טובות מיום שניקול קידמן ביקרה על במת התיאטרון, ועכשיו היא עושה את דרכה בחזרה. זה יקרה בהצגה חדשה בשם Photograph 51, שכתבה המחזאית אנה זיגלר. המחזה מבוסס על חייה של המדענית והפיזיקאית רוזלינד פרנקלין, שחיה בתחילת המאה ה־20 ושעבודתה היוותה תרומה משמעותית לפיצוח הדנ"א, אבל הקרדיט בספרי ההיסטוריה נגזל ממנה. קידמן תגלם את פרנקלין כדמות שנלחמת על מקומה בהיסטוריה ובמקביל נאלצת לשלם מחיר כבד ולהקריב את חייה האישיים לטובת המדע. המחזה יעלה בלונדון, בתיאטרון Noel Coward, בתחילת ספטמבר הקרוב, בדיוק בזמן לחופשת החגים. כרטיס יעלה לכם החל מ־44 פאונד.



פרסונס משחק אותה אלוהים
גם אם אתם לא ממעריצי הסדרה “המפץ הגדול” (ואם לא, אתם מפסידים), בטח כבר נתקלתם בפרצופו של ג’ים פרסונס, זוכה האמי וגלובוס הזהב שמגלם בסדרה את שלדון קופר, אחת הדמויות הטובות ביותר שנראו על המסך בשנים האחרונות. בברודוויי הוא לוהק לתפקיד בהצגה An Act of God שבהחלט הולם את מידותיו – הוא מגלם את אלוהים. מדובר בקומדיה שבה פרסונס, לבוש בטוגה לבנה, יושב על הבמה, ובעזרת כמה מלאכים מנסה לענות לשאול המהותיות ביותר שמטרידות את המין האנושי שהוא (אלוהים, כמובן) יצר אותו. מהצצה על וידיאו של ההצגה אפשר לומר שפרסונס משמר את הטון השלדונאי שלו, כך שמעריצי הסדרה בהחלט יבואו על סיפוקם. כרטיס להצגה, שרצה בסטודיו 54 בניו יורק, יעלה לכם החל מ־49 דולר.




למעלה מימין (נגד כיוון השעון): קמברבאץ', גרמר, אלכנדר עם דיוויד וג'ילנהול. צילומים: רויטרס


אלכסנדר נכנס לנעליים גדולות
רק אדם אחד יכול להחליף את לארי דיוויד במחזה שהוא עצמו כתב. האדם הזה הוא ג’ייסון אלכסנדר, או ג’ורג’ מ”סיינפלד” בשבילכם, שנכנס לפני כמה חודשים לנעליו של דיוויד, אחרי שזה שיחק את התפקיד הראשי במחזה והחליט שהספיק לו. ההצגה Fish in the Dark, שמוצגת בברודוויי בניו יורק, ב־Cort Theatre, עוסקת בגבר שאביו נפטר, ובמה שקורה לו ולבני המשפחה שלו אחרי מותו. זה המחזה הראשון שכתב דיוויד, והביקורות כמובן מהללות ומדברות על מחזה מצחיק מאוד וגם שנון, ובו הבחנות מדויקות על החיים ועל משפחה. אלכסנדר מגלם את הדמות הראשית, במקומו של דיוויד, ומי שצפה בו טוען שהוא לא פחות טוב מדיוויד, אם לא יותר. לא שזה מפתיע מישהו. המחזה ירד מהבמות בתחילת אוגוסט, אז אל תתמהמהו. כרטיס יעלה לכם החל מ־49 דולר.



קמברבאץ' רואה רוחות
שום דבר לא זועק איכות כמו מחזה קלאסי של ויליאם שייקספיר, ושום דבר לא יוכיח לקהל שאתה שחקן אמיתי כמו תפקיד ראשי במחזה כזה. אז הנה לכם מועמד פרס האוסקר לשנת 2014, על הסרט המהולל “משחקי החיקוי”, כעת על הבמות במרחק חמש שעות טיסה מישראל. בהצגה “המלט”, שתועלה בווסט אנד בלונדון ב־Barbican Theatre, מגלם בנדיקט קמברבאץ’ את התפקיד הטרגי של המלט, נסיך דנמרק שרוח הרפאים של אביו מצווה עליו לרצוח את דודו, המלך קלאודיוס, ואת ההמשך אתם כבר מכירים. המחזה יעלה על הבמות באוגוסט, ובאופן רשמי באוקטובר 2015. כלהכרטיסים כבר אזלו, אבל תוכלו להגיע לקופות ביום ההצגה ולרכוש כרטיסים למושבים יתומים ב־10 פאונד (התיאטרון מבטיח שיהיו 100 כאלה).


פאצ'ינו ממלא אולמות
מדובר באירוע תיאטרלי של פעם בעשור בערך – אל פאצ'ינו, שמשתייך לרשימה מצומצמת של כוכבי־על שתמיד ממלאים את התיאטראות (יחד עם כוכבים כמו דנזל וושינגטון ויו ג’קמן), חוזר לבמה מטילת ביצי הזהב הזו עד הסוף. את המחזה China Doll, שיעלה ב־Gerald Schoenfeld Theater בניו יורק, כתב במיוחד בשבילו המחזאי עטור הפרסים וזוכה הפוליצר דיוויד מאמט והוא יעסוק, לדבריו של מאמט עצמו ב”איש עשיר, ארוסתו הצעירה ומטוס. האיש הזה בדיוק קנה מטוס כמתנת חתונה לארוסה שלו והוא מתכנן לצאת לפנסיה”. מאמט גם מוסיף: “כתבתי את זה בשביל אל. זה יותר טוב מסקס אוראלי”. המחזה יעלה בברודוויי בניו יורק באוקטובר הקרוב וירוץ למשך חודשים אחדים בלבד. כרטיס יעלה לכם החל מ־120 דולר.



קופר עושה מייק אובר
קצת קשה להאמין שבחור יפה כמו בראדלי קופר מסוגל לגלם בחור כל כך לא יפה, כמו ג’וזף מריק, המכונה “איש הפיל”, אבל מה שחקנים לא יעשו כדי להוכיח שהם טובים בעבודה שלהם? העלילה של המחזה “איש הפיל”, שמוצג ב־Theatre Royal Haymarket בלונדון, מתרחשת במאה ה־19, ומספרת על איש בריטי שמחלה נדירה עיוותה את פניו והפכה אותו לכוכב קרקס הפריק שואו. לאחר מכן הוא פוגש את ד”ר טרוויס (כוכב סרטי האקשן אלסנדרו ניבולה, מ"פארק היורה 3" ו"עימות חזיתי") שחוקר אותו ונדהם מהאינטליגנציה והאופטימיות שלו. עוד שחקנית מוכרת ונפלאה בקאסט: פטרישיה קלארקסון (“עמוק באדמה”) שמגלמת את מיסיז קנדל, אשר הופכת לחברה הכי טובה של איש הפיל. כרטיס יעלה לכם החל מ־22 פאונד.



אנדרסון משחזרת את ההצלחה
אחרי שעשתה את זה בהצלחה בלונדון ב־2014, ג’יליאן אנדרסון (“תיקים באפלה”, למקרה ששכחתם) חוזרת לתפקיד הקלאסי של בלאנש, במחזה הקלאסי עוד יותר “חשמלית ושמה תשוקה”, שיעלה בברודוויי. הבכורה הניו־יורקית שלו תתרחש רק בעוד זמן רב – באפריל 2016, אבל חשבנו שבכל זאת כדאי להזכיר גם אותו, למקרה שאתם מתכננים את החופשות שלכם הרבה זמן מראש. יש לנו תחושה שהכרטיסים יאזלו מהר.