בשנים האחרונות, מצליחה העיר בת ים לתת פייט לשכנתה חולון, ומציעה לאורך השנה מבחר של פעילויות תרבות פתוחות לקהל הרחב. אחד משיאי הפעילות השנתית הוא הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון ואמנות רחוב, המתקיים זו השנה ה-18.

"זה לא מובן מאליו שעירייה לוקחת על עצמה להוביל בתחום האמנות ומגיע לה קרדיט על כך," מחמיא המנהל האמנותי החדש של הפסטיבל, אמיתי יעיש בן אוזיליו, המבטיח בפסטיבל הקרוב "יוזמות יוצאות דופן המדגישות דיאלוג ארוך טווח עם הקהילה המקומית ועם המרחב הציבורי."
 
לצד שורה ארוכה של בכורות ומופעים מיוחדים מהארץ ומהעולם, יציע הפסטיבל השנה גם קונספט חינמי חדשני - מתחם קמפינג בחוף הריביירה שיהיה פתוח לקהל חינם במהלך כל ימי הפסטיבל.
 
יעיש פועל שנים ארוכות למציאת קשר בלתי- אמצעי בין תיאטרון, אמנות וקהילה במרחב הציבורי. הוא גדל כנער דתי בכפר גבירול, סיים את בית הספר למשחק 'בית צבי', היה חבר בלהקת השחקנים של תיאטרון ה'חאן' בירושלים ורכש ניסיון חברתי כשעבד בהוסטלים שונים בעיר. הרזומה שלו כולל

כמה הצגות עצמאיות ובין היתר הוא יזם את פרויקט 'ניסוי כלים', לקידום אמנות בין תחומית.

כיום הוא מלמד בבצלאל ובסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין ובדצמבר האחרון הוא יזם את מתחם האמנות FestFactoryy  החדש בבת ים, הפועל כבית יצירה לאמנים מתחומים שונים במטרה להטמיע את פעילות הפסטיבל בקהילת העיר לאורך כל השנה. בין האמנים הפועלים במרכז נמנים גם הילה פלשקס ומעין רזניק שמפעילים מעבדה לבובנאות ועיצוב
 
קינטי, להקת 'סיסטם עאלי', האחראית על סדנאות ופרויקטים מוזיקליים, מעבדת קרקס עכשווי של אורית נבו ומעבדת המיצג, היוצרים והפרפורמרים של מיכל ועקנין, עלית קרייז ועופר עמרם. "המטרה של המתחם היא לאפשר חקירה מעמיקה יותר של החומרים אותם אנחנו יוצרים והמקום מספק חלל לעבודה ופעילויות משותפות בין האמנים לתושבי בת ים, והשיא הוא בפסטיבל הרחוב." מוסיף עמרם, שמעלה בפסטיבל את המיצג 'מגפת הריקוד', עם ועקנין וקרייז.
 
"בשנת 1517 החלה אישה בעיר סטרסבורג ל רקוד ברחובות העיר ללא שליטה, תוך שבוע הצטרפו אליה כמה עשרות ולאחר כחודש ימים דווח על כארבע מאות אנשים שרקדו יחד איתה. הסיבה לכך נותרה תעלומה ומעבדת הפרפורמנס שלנו מבקשת לשחזר בפסטיבל, בהשתתפות הקהל, את אותה מגפה," מפרט עמרם.

עבור המוזיקאי יוגב חרובי, זו תהיה הפעם הראשונה שהוא מופיע בפסטיבל. חרובי הוא תזמורת ומופע של איש אחד. הוא יוצר סאונד עשיר של שבט שלם, בעזרת מערכת ייחודית של כלי הקשה קדומים ודיג'רידו, עליהם הוא מנגן בו זמנית. בכל אחד מימי הפסטיבל הוא יופיע פעמיים. המוזיקה שלו מרקידה ומרוממת, ונעה בין מוזיקת עולם, טכנו וטראנס, תוך שהיא יוצרת מכנה משותף רחב ומטשטשת את הגבולות בין האקוסטי לאלקטרוני.

"זה מופע שעבר כברת דרך ארוכה, התחיל ברחובות של לונדון, ניו יורק וקנדה, ומאז זה התפתח להופעות בפסטיבלים, במות גדולות ומסיבות שבטיות." מוסיף חרובי.
 
מופע הרחוב שלו מושפע מהגירויים של הסביבה, והמוזיקה שהוא יוצר מתכתבת עם מה שקורה בזמן אמת. "השנה הוסיפו לפסטיבל את המילה 'אמנות' וזה אומר שפותחים את הפסטיבל לסוגים שונים של אמנויות, שדברים רבים מתערבבים ומושפעים האחד מהשני, ובנוסף השנה הפסטיבל גם עושה שימוש מיוחד בחומרים שקיימים בעיר עצמה," מוסיף חרובי.
 
חרובי משוכנע שתוספת הקמפינג תוסיף לפסטיבל אווירה מיוחדת ותשנה את אופיו. הלינה על חוף הים, כמו הפסטיבל כולו, היא חינם.  במסגרת הפסטיבל הלא-תחרותי יועלו למעלה מ 30- מופעים מקומיים ובינלאומיים של תיאטרון, קרקס, מחול, פלמנקו, בובות מנייר עיתון, ליצנות, אקרובטיקה, מיצגים, תהלוכות מוזיקה כמו מופע הג'ירפות Les Giraffes של קבוצת  Compagnie Off  מצרפת, המופע של הפסנתרן הספרדי דוד מורנו שינגן על פסנתר ענק שתלוי בגובה רב מעל הקהל ומלווה בהקרנות וידאו, מקהלה ומתופפים מקומיים.

"בתקופה האחרונה אנחנו עוסקים רבות בשאלת מקומה של התרבות בחברה הישראלית, באופייה, במקורות ההשראה שלה ובקהלים אליהם היא מבקשת לפנות. פסטיבל תיאטרון רחוב הוא בדיוק התשובה לכך," מוסיף ראש העיר, יוסי בכר שמבטיח חגיגה של חושים, צבע, קצב, סקרנות והומור.
פסטיבל בת ים הבינלאומי לתאטרון ואמנות רחוב, 26-27.8 , 20:30 - 24:00 ,  טיילת בת ים, הכניסה חופשית