"זאת הייתה חוויה של 'פיור' תיאטרון", כך מסכם ערן בן-זאב, משחקני פסטיבל עכו לתיאטרון אחר, השנה, את שעבר עליו לפני שנתיים, כשעם חבריו לתיאטרון 'האינקובטור' גרף את הפרס הראשון עם ההצגה 'פפפפפ'. "אני זוכר משם מתחם שלם, עסוק בתיאטרון מבוקר עד ערב, עם אווירה כייפית של ביחד, הן באולמות האבירים, הן על הדשא". 

"אבל היה צד שני למטבע", ממהר בן-זאב לסייג. "הזכייה באה לי בהשתתפות השלישית שלי בעכו. חשבתי שמיציתי את העניין ואפשר לפרוש בשיא. ואז פנה אלי איתי דורון, בחורצ'יק גאון, ילדון בן ,23 וסיפר לי שהוא, אגב בוגר סדנת משחק, חסר ניסיון בבימוי, הולך להגשים חלום ובעבודת הבימוי הראשונה שלו הוא מתלבש על 'קוריולנוס', מחזה של שייקספיר שכמעט לא הוצג בארץ (עודד תאומי כיכב בהצגה בקאמרי לפני 40 שנה בדיוק – י. ב-א). בהתלהבות שלו הוא הצליח לסחוף אותי להצגה ואגב כך החזיר אותי לפסטיבל בעכו". 

"זאת תהיה מהדורה ידידותית למשתמש," מבטיח בן-זאב בהומור, שמספר שהבמאי והמעבד הצעיר "ניסר"כמחצית מההצגה המקורית, שאורכה בדרך כלל כשלוש שעות. בן-זאב (55), שחקן עתיר ניסיון, בוגר סטודיו 'ניסן נתיב', שתמיד ייזכר כחוליה הצעירה בשושלת בן-זאב (אביו היה השחקן מרדכי בן-זאב ואחיו הם דורי בן-זאב והפזמונאית חמוטל בן-זאב), משחק בהצגה את מנניוס אגריפה, יד-ימינו של קוריולנוס.

הוא וחמשת חבריו בהצגה (שבגרסתה המלאה משתתפים בדרך כלל הרבה יותר שחקנים), הם חברי תיאטרון 'המושבות', הפועל במשולש הישובים זיכרון-יעקב, בנימינה ופרדס-חנה-כרכור. 
 
בן-זאב התמודד כבר לפני 20 שנה עם שייקספיר בהצגה 'חלום ליל קיץ', בתיאטרון באר-שבע. "עם כל הכבוד לשייקספיר, אז לא ידעתי אם הוא ה'קאפ' אוף טי שלי," מודה בן-זאב. "עכשיו אני יודע שכן ודווקא בתיאטרון אזורי של שחקנים מקצועיים, שבחרו לפעול מחוץ למעגל התל-אביבי המלחיץ.

לפני שנה ומשהו העלינו את 'הגלגול' מאת קפקא. אנחנו עושים את הדברים אחרת. בהצגה הנוכחית הקהל גם משתתף בעודו יושב על במה, שהיא דמויית מסלול דוגמנות". 
 
"העלילה מתרחשת במאה השישית לפני הספירה, ברפובליקה הרומית, שנחשבת כדמוקרטיה הראשונה בהיסטוריה. קוריולנוס, המצביא המנצח, הרחוק מלהיות אדם נחמד, נבחר לקונסול ומייד מודח בגלל התנהגותו הבוטה. סביב זה מתרחשת העלילה."

ואתה כדרכך בקודש בתפקיד קומי?
"הפעם מדובר בהחלט בהצגה לא קומית, אבל כנראה בלי זה, כהמשך למסורת במשפחת בן-זאב, זה לא הולך. לכן, בתוך האווירה הטעונה בהצגה, יש לי רגעים של קריצות, אפילו של הומור, כפי שלמדתי מאבא שלי וגם מניסן נתיב". 
שהוא משמעותי לגביך?
"בהחלט. 'אקבל אותך אם אראה שאתה מרגיש שאתה מוכרח להיות שחקן', אמר לי בבחינת הכניסה ניסן נתיב. מאז אני על הבמות". 
פסטיבל עכו ה-36, הוקם ביוזמתו של עודד קוטלר. מזה שלוש שנים המנהל האמנותי הוא גיל אלון והשנה, לראשונה, נוסף לפסטיבל צביון בינלאומי ובין ההצגות המשתתפות גם להקות שחקנים  מארצות-הברית, מצ'כיה, מסין, ממקדוניה ומאנגליה/הולנד.

כרגיל יכלול הפסטיבל שלל אירועי-חוצות, כולל תיאטרון-רחוב, מופעי מוזיקה, מיצגים, יריד אמנויות ועוד באווירה צבעונית, לצד החומוס של עכו שהפך מזמן לחלק בלתי נפרד מאווירת הפסטיבל.
 
פסטיבל עכו לתיאטרון אחר 28.9 - 1.10